جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
وضعیت نامطلوب اولین و نوستالژیک پارک شهری ارومیه
15 آبان 1396 - 7:43
شناسه : 2981
34

اولین پارک شهری ارومیه در اولین ورودی کلانشهر ارومیه این روزها در بدترین شرایط نظارتی و حمایاتی مدیریت می شود . پارک ساعت ارومیه علاوه بر اینکه قدیمی ترین و نوستالژیک ترین پارک ارومیه محسوب میگردد به دلیل قرار گرفتن در ورودی شهر هر ساله میزبان مهمانان و گردشگران متعددی از اقصی نقاط کشور و […]

ارسال توسط :

اولین پارک شهری ارومیه در اولین ورودی کلانشهر ارومیه این روزها در بدترین شرایط نظارتی و حمایاتی مدیریت می شود .

پارک ساعت ارومیه علاوه بر اینکه قدیمی ترین و نوستالژیک ترین پارک ارومیه محسوب میگردد به دلیل قرار گرفتن در ورودی شهر هر ساله میزبان مهمانان و گردشگران متعددی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور میباشد.
واژه پارک در ذهن همه ما مکانی است آرام و ساکت، سرسبز و زیبا، نزدیک پارک مکان های خرید و .. اما متاسفانه آن چیزی که در مراجعه به پارک ساعت ارومیه به چشم میخورد جوی های پر از از آشغال و تکدیان حرفه ای در اطراف خیابان و یا کودکانی اسفند به دست می باشد که نظر هر مسافر و گردشگری را به خود جلب میکند.

صنعت گردشگری در زمان کنونی با توجه به تعطیلی کشاورزی و صنعت از نیازهای پیشرفت اساسی ارومیه به حساب می آید و آن چه که در این بین دارای اهمیت زیادی میباشد فراهم کردن بستر مناسب برای گردشگران می باشد .

صنعت توریسم و گردشگری در مرحله ی نخست نیازمند امکانات ابتدایی از قبیل امکان تاریخی ، نوستالژیک و مدرن  مناسب و تمیز می باشد مسئله‌ای که هنوز برخی از مسئولان استانی در کمیت آن مانده اند و لنگ می زنند .
یکی دیگر از مسائل و آسیبهای موجود در پارک ساعت که بیشتر از سایر پارک های ارومیه به چشم میخورد مسئله کودکان کار است هر کدام به نوعی در نبود مراکز خرید سعی در فراهم کردن نیازهای ابتدایی مسافران می باشند و این موضوع ریشه در شکوفایی صنعت کلانشهر ارومیه دارد . قرار نیست کودکان کار را فقط جمع آوری کرد می توان با ساخت ساختمان های کوچکی بنام ارزان بخر در داخل پارک ها به کودکان کار هم کمک و نظارت کرد .

مسولین فضای سبز شهرداری کلان شهر ارومیه عموما از مناطق بالا نشین شهری می باشند  مسئولین و مدیران شهری  به همان اندازه که به پارکهای مناطق ۱ بالا شهر ارومیه اهمیت و ارزش میدهند اگر همان اندازه به سایر پارکها نیز برسند تمامی این مشکلات ریشه کن خواهد شد.
البته همکاری سایر نهادها با شهرداری نیز در برخی از موارد از جمله جمع‌آوری تکدیان حرفه ای نیز از موارد ضروری میباشد.
انشالله با همکاری و مدیریت صحیح دستگاهای ذیربط شاهد روزی باشیم که در صنعت گردشگری بتوانیم به رشد و شکوفایی دست یابیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.