جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اتمام کامل پروژه جاده بین المللی سرو بلاتکلیف است
29 اردیبهشت 1397 - 7:26
شناسه : 4476
23

پروژه جاده بین المللی سرو ارومیه نزدیک بیست سال از شروع عملیاتی آن تا کنون فقط یک باند آن افتتاح شده و افتتاح تمام پروژه علی رغم وعده وعیدهای مسئولین هنوز در ابهام کامل به سر می برد . عملیات اجرایی طرح دو بانده کردن جاده بین المللی سرو بعد از گذشت بیش از یک […]

ارسال توسط :

پروژه جاده بین المللی سرو ارومیه نزدیک بیست سال از شروع عملیاتی آن تا کنون فقط یک باند آن افتتاح شده و افتتاح تمام پروژه علی رغم وعده وعیدهای مسئولین هنوز در ابهام کامل به سر می برد .

عملیات اجرایی طرح دو بانده کردن جاده بین المللی سرو بعد از گذشت بیش از یک دهه از کلنگ زنی آن به کندی هر چه تمام در حال پیش روی می باشد . پروژه با ارزش و مهمی که بودن آن به نوعی تبدیل به دغدغه و خواسته اصلی مردم منطقه تبدیل شده است زیرا اینک حدود ۱۵ سال است در انتظار افتتاح آن می باشند.
با توجه به حساسیت های بسیار بالای تردد وسایل نقلیه ی ترانزیتی در این مسیر که برای استان آذربایجان غربی و حتی کشور حائز اهمیت است ، عملکرداجرایی این پروژه قابل دفاع برای دستگاه های اجرایی استان نمی باشد .
افتتاح باند دوم جاده ترانزیتی سرو اگر چه   اقدامی بزرگ و زیر بنایی در استان آذربایجان غربی محسوب می شود  اما غفلت و یا کم توجهی به اتمام  تمام پروژه ، دو باند اختصاصی رفت و برگشت آن نقص آشکار می باشد زیرا با گسترش روزافزون روند تجارت از پایانه مرزی سرو مشکلات جاده ای نیز در کنار آن در حال افزایش است.

شرایط کنونی جاده ارومیه به سرو به دلیل تک بانده بودن در طول سال موجب بروز تصادفات زیادی با تلفات سنگین جانی می شود و در اثر آن بسیاری از خانواده ها عزیزان خود را از می دهند و لطمه های روحی، روانی، خانوادگی، اجتماعی و حتی اقتصادی زیادی را تحمیل می کند.

بی شک گذر همه ما به منطقه صومای برادوست افتاده است آنچه که در طول مسیر باعث خستگی و بی حوصلگی رانندگان سواری می شود وجود خودروهای ترانزیتی متعدد در جاده ی تک بانده سرو می باشد که صبر و تحمل هر راننده ای را برای رانندگی لبریز می کند زیرا رانندگی با این شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.

جاده ای با طول حدود ۴۵ کیلومتر نزدیک به بیست سال است با حرکت لاکپشتی خود همچنان به صورت نیمه تمام در حال احداث می باشد اما مشخص نیست با این روند چند سال دیگر باید منتظر ماند تا شاهد اتمام این پروژه شد.

این بزرگراه که از نیازهای ضروری منطقه صومای برادوست و شهر مرزی سرو می باشد به نوعی شاهراه ارتباطی استان آذربایجان غربی و اروپا نیز محسوب می شود که اتمام آن همت مسئولان استانی و استانداری را می طلبد.

کشور همسایه ترکیه در طول مدت کمتر از ۵ سال توانسته است با دو بانده و مجهز کردن جاده های خود به روشنایی کامل  و سایر امکانات روز اروپا ،زمینه تجارت و پیشرفت کشور ترکیه  را به خوبی مهیا سازد.

محدود بودن منابع و حجم مطالبات پیمانکاران موجب شده تا سرنوشت پروژه های با اعتبارات ملی همچون جاده سرو در هاله ای از ابهام قرار گیرد و عدم تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت محترم سرعت کار را به شدت کاهش داده  و همین کافیست تا پروژه دو بانده کردن جاده سرو هنوز اندر خم یک کوچه بماند.

پس از تکمیل و اتمام جاده بین المللی سرو منطقه صومای برادوست و به خصوص شهر مرزی سرو که پتانسیل بالایی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد. جاده بین المللی سرو حتما تبدیل به یکی از شاه راه‌های ترانزیت و قطب بزرگ تجاری و اقتصادی کشور خواهد شود.
اما متاسفانه با روندی که پیش رو می رود بعید است بتوان در آینده نزدیک شاهد افتتاح و پایان این جاده بیست ساله شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.