جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رونق تولید با حمایت از پرورش دهندگان زنبور عسل  بخش سیلوانا محقق می شود
19 اردیبهشت 1398 - 9:08
شناسه : 7324
18

  حکیم آریا نژاد جوان ۲۷ ساله ساکن روستای علیه بخش سیلوانا که  نزدیک ‌به  ۱۰ سال است به پرورش زنبور عسل پرداخته و از سال ۸۸ هم زمان با  تحصیل در مدارس این کار را ادامه داده است و هم اکنون یکی از موفق‌ترین پرورش دهندگان زنبور عسل می باشد. حکیم  دانشجوی رشته ارشد […]

ارسال توسط :

 

حکیم آریا نژاد جوان ۲۷ ساله ساکن روستای علیه بخش سیلوانا که  نزدیک ‌به  ۱۰ سال است به پرورش زنبور عسل پرداخته و از سال ۸۸ هم زمان با  تحصیل در مدارس این کار را ادامه داده است و هم اکنون یکی از موفق‌ترین پرورش دهندگان زنبور عسل می باشد. حکیم  دانشجوی رشته ارشد اقتصاد و بانکداری می باشد که همزمان با تحصیل در دانشگاه در حال پرورش دادن زنبور عسل است و توانسته  برای خود و برادرش اشتغال ایجاد کند و باعث ایجاد انگیزه در جوانان بخش سیلوانا شده است.

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماریها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است. عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و میکروبها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین میرود زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است.

حکیم در مصاحبه با سیلوانانیوز می‌گوید : در سن ۱۷سالگی که در مدرسه درس میخواندم برای کمک کار در نزدیکی یکی از پرورش دهندگان زنبور عسل کار رفتم و تقریبا نزدیک به سه سال کامل در کنار آن پرورش دهنده ،‌ توانستم نحوه پرورش زنبور عسل را یاد بگیرم. از صاحب پرورش زنبور عسل  دو کندو زنبور هدیه گرفتم و کار خود را با آن  دو کندو شروع کردم و اکنون نزدیک به ۲۰۰ قوطی زنبور عسل دارم.

 

وی افزود: خوشبختانه درآمد حاصله از این شغل بسیار مناسب است. با توجه به اینکه بخش سیلوانا یک منطقه بسیار مناسب و خوش آب و هوا و سرسبز و دارای  باغات فراوانی می باشد .

باعث می‌شود که زنبورها ،  عسل بسیار با کیفیت و مناسب داشته باشند.

 

جوان موفق بخش سیلوانا بیان کرد : با توجه به اینکه مکان خاصی برای پرورش زنبور عسل نداشتم در حیاط خانه به پرورش زنبور عسل پرداختم، چون انگیزه ی خاصی برای این کار داشتم  توانستم به کمک برادرم با سرعت در این کار پیشرفت کنیم.

 

حکیم ادامه داد:  با توجه به اینکه وضع اقتصادی کشور در وضعیت خوبی نمی باشد و میزان بیکاری زیاد است ،  جوانان همزمان می‌‌توانند با تحصیل در دانشگاهها و مدارس برای خود شغل موقتی هم داشته باشند که البته این کار باعث افزایش انگیزه آنان خواهد شد .

 

وی مشکلات را این گونه بیان کرد: هزینه های پرورش زنبور داری امسال بسیار بالا رفته است و خرید وسایل از جمله : شکر،  موم،  جعبه ، شیشه های بسته بندی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.  در بخش سیلوانا هیچگونه شرکت سازنده وسایل یا بسته بندی وسایل تولید عسل وجود ندارد بنابراین  محصولات  خود را به صورت سنتی بسته بندی میکنیم  و برای فروش نیز هیچگونه کارخانه  یا شرکت خریداری وجود ندارد اما بخاطر کیفیت بالای محصول توانستیم  مشتریان ثابتی را پیدا کنیم ، همچنین مردمی که عسل نیاز داشته باشند نیز می توانند آنها را از ما به صورت آماده  بخرند. اگر در بخش سیلوانا کارخانه های بسته بندی عسل  وجود داشت به راحتی میتوانستیم عسل های خود را به کمک آنها  بسته بندی کرده و با شرکت ها قرداد ببندیم و این محصول را به اکثر نقاط استان و حتی شهرهای دیگر ارسال کنیم.

 

وی ضمن بیان  اینکه شعار سال رونق اقتصادی می باشد ، افزود: همزمان سعی داریم با افزایش کندوها، میزان تولید خود را بیشتر کنیم برای این کار باید از کندوهایی که تعداد زنبورهای بسیار بالایی دارند آنها را به دو کندو تقسیم کرد، اگرچه میزان تولید کمی کمتر میشود اما به راحتی میتوان بعد از مدتی با افزایش تعداد زنبور ها این کاهش را جبران و سود بیشتری به دست آورد.

 

وی در آخر افزود پرورش زنبور عسل شغلی است که اگر در بخش سیلوانا حمایت شود می‌تواند با توجه به موقعیت بسیار مناسب بخش سیلوانا یکی از پردرآمدترین شغل های این بخش تبدیل شود.

انتهای پیام/ ارشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.