جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت ×
آزادسازی ۲۳۹ زندانی در آذربایجان غربی به همت خیرین
04 مهر 1403 - 18:27
شناسه : 20935
1

آزادسازی ۲۳۹ زندانی در آذربایجان غربی به همت خیرین به مناسبت هفته‌های وحدت و دفاع مقدس، در تاریخ چهارشنبه، ۴ مهرماه، مراسمی ویژه در آذربایجان غربی برگزار شد که طی آن ۲۳۹ زندانی با همکاری و کمک خیرین آزاد شدند. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، خیرین و خانواده‌های شهدا، نمادی از همدلی، نوع‌دوستی […]

ارسال توسط :

آزادسازی ۲۳۹ زندانی در آذربایجان غربی به همت خیرین

به مناسبت هفته‌های وحدت و دفاع مقدس، در تاریخ چهارشنبه، ۴ مهرماه، مراسمی ویژه در آذربایجان غربی برگزار شد که طی آن ۲۳۹ زندانی با همکاری و کمک خیرین آزاد شدند. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، خیرین و خانواده‌های شهدا، نمادی از همدلی، نوع‌دوستی و هم‌پشتیبانی در جامعه را به نمایش گذاشت.

مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در این مراسم با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی، به ویژه خیرین، گفت: «در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا و همچنین در کشور عزیزمان، به اثبات رسیده است که ایجاد امنیت لزوماً با زندانی کردن افراد غیر از مرتکبین جرایم خاص به دست نمی‌آید.» او همچنین به آفت‌های جبران‌ناپذیر زندان و آثار منفی آن بر روی فرد و جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که نظام قضایی به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ناامیدی زندانیان و توانمندسازی آنان است.

دادستان مجیدی در ادامه افزود: «نتیجه سازش و کمک خیرین به آزادی زندانیان، انسجام بی‌بدیل و منحصر به فردی در جامعه ایجاد می‌کند. کسانی که آزادی خود را مدیون جامعه می‌دانند، بیشتر تمایل دارند تا دوباره مرتکب بزه نشوند و به راه درست برگردند.»

او از خیرین نیک سیرت استان تشکر کرد و از تمامی شهروندان و هم استانی‌ها خواست تا در جهت کمک به انسجام بخشی جامعه و حمایت از همنوعان خود پای کار بیایند، چرا که مسئله زندان می‌تواند برای هر فردی در جامعه پیش بیاید و نیاز به همدلی و حمایت دارد.

در پایان این آیین، به مناسبت هفته دفاع مقدس، حکم آزادی ۱۲ مددجوی زندانی جرایم مالی توسط عتباتی و مجیدی به آنان اهداء شد. همچنین از خیرین و خانواده‌های مکرم شهداء و ایثارگران تجلیل به عمل آمد. از مجموع آزادشدگان، ۱۷۹ نفر با ارفاقات قانونی مراجع قضایی و ۶۰ نفر مددجوی نیازمند محکوم مالی بودند که با کمک خیرین ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

این مراسم نه تنها نشان‌دهنده همت خیرین در حمایت از افرادی است که به دلیل مشکلات مالی و اجتماعی به زندان افتاده‌اند، بلکه امید را در دل آن‌ها برای بازگشت به جامعه و زندگی سالم دوباره زنده می‌کند. این اقدامات خیرخواهانه گامی در راستای بازسازی زندگی و ترمیم آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود و نیازمند توجه و حمایت بیشتر از سوی جامعه و نهادهای مسئول است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.