جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت ×
آیین گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج حقوقدانان و روز حقوق بشر اسلامی
15 مرداد 1403 - 0:31
شناسه : 20784
6

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی :نهادهای حقوق بشری غربی فقط نظاره گر جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی هستند و صدایی از آنها در نمی آید. صبح روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه آیین گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج حقوقدانان و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در محل […]

ارسال توسط :

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی :نهادهای حقوق بشری غربی فقط نظاره گر جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی هستند و صدایی از آنها در نمی آید.
صبح روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه آیین گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج حقوقدانان و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در محل سالن همایش های کانون بسیج جوانان ارومیه برگزار شد.
دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء خاصه شهدای ترور روزهای اخیر و شهید اسماعیل هنیه گفت: این روزها شاهد هستیم که در مقابل دیدگان تمامی جوامع به اصطلاح حقوق بشری یک رژیم غاصب، کودک کش و اشغالگر با زیر پا گذاشتن تمامی اصول حقوق بشری و انسانی جنایت هایی را در مقابل دیدگان جهانی انجام می دهد و هیچ صدایی از نهادهای حقوق بشری در نمی آید.
عتباتی ادامه داد: اگر اقتدار نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مجهز بودن آن به ابزار دفاعی و نیز مردم آگاه و همیشه در صحنه با راهبری مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های جبهه مقاومت نبود حجم این قصاوت ها که هزاران زن و کودک بی دفاع در بمباران رژیم صهیونسیتی با حمایت های آمریکا و استکبار جهانی بدون توجه مراکز درمانی، مذهبی و آموزشی مورد حمله قرار می گیرد به مراتب بیشتر بود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه به نقش بسیج و بسیج حقوقدانان پرداخت و بیان داشت: بسیج حقوقدانان در استان نقش آفرینی ملموس و موثری دارد و از این رو نگاه مردم به این نهاد به لحاظ اثر بخشی یک نگاه ویژه و خاصی است.
عتباتی با اشاره تشکیل پرونده کیفری برای اعضای گروه‌های ضد انقلاب در استان گفت: در سال ۱۴۰۳ به منظور احقاق حق مردم در مقابل جنایت های گروه های ضد انقلاب ومعاند پرونده کیفری تشکیل شده و ۱۲۰ نفر از افراد اعضای این گروهک ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند و حتی بر اساس معاهده امنیتی بین کشور ایران و یکی از کشورهای همسایه و پیگیری های بین الملی گذرنامه این افراد باطل شده است و فرایند قضایی ادامه دارد و این احقاق حق با کمک نهادهایی چون بسیج حقوقدانان پیگیری می‌شود.
ارائه خدمات مشاوره حقوقی، توجه به مقوله زندان و زندانیان، محرومیت زدایی مناطق محروم با شناسایی و مسائلی که با پیگیری دستگاه قضایی از بعد حقوق عامه و پای کار آوردن مدیران دستگاه‌های مرتبط و توسعه فرهنگ حل اختلاف و تبیین فرهنگ صلح و سازش از دیگر تاکیدات دکتر عتباتی به جامعه بسیج حقوقدانان بود.
عتباتی در پایان گفت که بسیج با توجه به فرموده مقام معظم رهبری یک ظرفیت تمام نشدنی است و کار در نگاه بسیجی بن بست ندارد و تعطیل بردار نیست و بسیجیان حقوق دان ما باید با این روحیه و نگاه در سالم سازی مناسبات اجتماعی کمک کنند به حاکمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و در این امر بسیج حقوقدانان باید پیش رو و الهام بخش باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.