چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
افشاگری پر سروصدای روسیه از آزمایشگاه های بیولوژیک پنتاگن در اوکراین
22 اسفند 1400 - 14:19
شناسه : 16353
10

مقام های روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اسناد آزمایشگاه های بیولوژیک پنتاگون در اوکراین و گرجستان را فاش کردند که روی همه گیری و انتقال ویروس کرونا و برخی بیماری های کشنده تحقیق می کردند. به نظر می رسد ارتش روسیه پس از حمله به اوکراین اسنادی را از وجود آزمایشگاه‌های زیستی در این […]

ارسال توسط :

مقام های روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اسناد آزمایشگاه های بیولوژیک پنتاگون در اوکراین و گرجستان را فاش کردند که روی همه گیری و انتقال ویروس کرونا و برخی بیماری های کشنده تحقیق می کردند.

به نظر می رسد ارتش روسیه پس از حمله به اوکراین اسنادی را از وجود آزمایشگاه‌های زیستی در این کشور به دست آورده است که نشان می دهد پنتاگون ارتباط نزدیکی در تامین مالی و آزمایشگاهی آن داشته است و بخشی از این اقدامات به ویروس «کرونا» هم مربوط می شد. به همین دلیل کاخ کرملین برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل درخواست داد.

 

تارنمای «بکرنیوز» با ارائه اسناد به دست آمده از حملات اخیر خود نوشت «ایگور کریلوف» از مقامات وزارت دفاع روسیه، و رئیس حفاظت هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی این نیروها مدعی شد که برنامه ای با عنوان «کاهش تهدید بیولوژیکی» در اوکراین با بودجه پنتاگون در حال انجام بوده است.

 

وی گفت: ما جزئیات پروژه UP-۴ را کشف کرده ایم که با مشارکت آزمایشگاه ها در کیف، خارکف، اودسا اجرا می شد و برای دوره زمانی تا سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شد. هدف این پروژه تحقیق در مورد پتانسیل گسترش عفونت های خطرناک از طریق پرندگان مهاجر و تحقیق در مورد آنفولانزای بسیار بیماری زا H۵N۱ که دارای کشندگی ۵۰ درصدی بر انسان است و همچنین بیماری نیوکاسل بوده است.

 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در مورد درخواست روس ها گزارش داد.

 

 

 

پولیانسکی در توییتی نوشت: نمایندگی روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در ۱۱ مارس برای بحث در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در خاک اوکراین شد.

 

یکی از نامه‌های ارائه شده توسط روس‌ها نشان می‌دهد پژوهش هایی در مورد خطر ابتلا به عفونت‌های جدید از طریق خفاش‌های حشره‌خوار در اوکراین و گرجستان مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در این تحقیقات شناسایی پاتوژن های ویروسی جدید (کرونا ویروس، فیلوویروس، پارامیکسو ویروس، ارتومیکسوویروس، لیزا ویروس) باکتریایی (بروسلا، لپتوسپیرا، یرسینیا) که برای سلامت انسان مضر است در اوکراین و گرجستان صورت گرفت. بررسی چگونگی تأثیر تغییر تنوع زیستی بر ترکیب عوامل ویروسی و باکتریایی بومی در جمعیت خفاش‌ها، و همچنین ارزیابی رابطه اکولوژیکی آنها با وقوع بیماری‌ها در انسان و حیوانات اهلی ارزیابی شده است.

 

همچنین ایجاد یک سیستم پایدار و هماهنگ برای تشخیص زودهنگام عوامل خطرناک از جمعیت خفاش در اوکراین و گرجستان و تفسیر ژنومی بیشتر آنها صورت گرفت.

 

در اسناد نشان داده شد که روش کار به این صورت است که ادغام یک ائتلاف بین بخشی و چند رشته ای از موسسات و دانشگاه های فعال در حوزه بهداشت و دامپزشکی، صورت گرفته که به ایجاد یک گروه چندملیتی مستقل منطقه ای منجر شده است.

 

طبق اسناد مشخص شده است که این پروژه از طریق موسسه مرکز تحقیقات ملی دامپزشکی تجربی و بالینی، مرکز ملی بهداشت عمومی و کنترل بیماری، مراکز کنترل بیماری با همکاری موسسه پلی تکنیک ویرجینیا، هماهنگ می شد ضمن آنکه سازمان زمین شناسی ایالات متحده هم در آن نقش داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: نتایج این کار علمی برای تکامل بیماری های عفونی باکتریایی و ویروسی، سیستم های هشدار اولیه و سلامت مردم و حیوانات در سراسر جهان و همچنین برای محیط زیست مفید خواهد بود.

 

در این اسناد، بیش از ۶۰ دانشمند از ایالات متحده آمریکا، اوکراین و گرجستان با مدارک و تجربیات مختلف در تحقیقات میدانی، تشخیصی، شکل مولکولی، توالی یابی نسل بعدی، بیوانفورماتیک، مدل‌سازی اکولوژیکی و تجسم داده‌ها شرکت داشته اند.

 

اسناد تامین مالی پروژه نیز فاش کردند در مجموع برای اوکراین و گرجستان در دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۳ حدود ۱.۶ میلیون دلار آمریکا در نظر گرفته شد که سالانه ۲۰۷ تا ۳۹۸ هزار دلار در سال برای IEKVM و ۱۷۸تا ۲۵۷ هزار دلار در سال برای NCHCHD و سالانه ۵۳ هزار دلار نیز برای STCU در نظر گرفته شد که در مجموع ۱,۵۵۴,۵۱۹ دلار برای سی دی سی هزینه دارد. در این چارچوب بین۵۱۲ تا ۵۲۷ هزار دلار برای هر سال تعیین شده است.

 

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.