چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 2 October , 2024 ساعت ×
انگور سردشت
09 مهر 1403 - 19:37
شناسه : 20972
2

  – انگور سیاه(ره‌شه) سردشت، یکی از محصولات ارگانیک و دیم در آذربایجان‌غربی است که به دلیل عدم حمایت های لازم از این محصول و نبود صنایع تبدیلی وابسته به آن، با قیمت پایین و به عنوان ارزانترین رقم انگور در بازار عرضه می شود.  انگور سیاه سردشت که بیشتر به صورت دیم و در […]

ارسال توسط :

 

– انگور سیاه(ره‌شه) سردشت، یکی از محصولات ارگانیک و دیم در آذربایجان‌غربی است که به دلیل عدم حمایت های لازم از این محصول و نبود صنایع تبدیلی وابسته به آن، با قیمت پایین و به عنوان ارزانترین رقم انگور در بازار عرضه می شود.

 انگور سیاه سردشت که بیشتر به صورت دیم و در زمین های با شیب تُند و حتی در ارتفاعات کشت می شود، از نظر رنگ و طعم کم‌نظیر و به گفته کارشناسان از خواص دارویی زیادی برخوردار است.

این نوع از انگور تسکین دهنده فشارهای عصبی، افزایش دهنده شیر مادران، پاک کننده معده و روده از مواد زائد و همچنین از بین برنده چین و چروک پوست است و به همین خاطر در بین مردم این منطقه از محبوبیت خاصی برخوردار است.

تاکستان های دیم انگور سیاه در سردشت، با زندگی مردم این منطقه عجین شده است، به باغات انگور در زبان محلی «باخی ره‌ز» می گویند و مردم این منطقه از انگور سیاه دوشاب، میوژ، باسلوق (نوعی ژل که باشیره انگور تولید می شود) و چندین محصول دیگر را برای مصرف در دیگر فصول سال درست می کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.