چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 2 October , 2024 ساعت ×
تعیین تکلیف مقادیر قابل توجهی از اموال و کالاهای توقیفی
09 مهر 1403 - 19:29
شناسه : 20960
1

تعیین تکلیف مقادیر قابل توجهی از اموال و کالاهای توقیفی موجود در انبارهای مدیریت اموال تملیکی استان با دستورات قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان در بازدید میدانی آنها از این انبارها  و اختصاص تجهیزات پزشکی موجود در انبارها به مناطق محروم استان عصر روز دوشنبه ۹ مهر ماه دکتر عتباتی […]

ارسال توسط :

تعیین تکلیف مقادیر قابل توجهی از اموال و کالاهای توقیفی موجود در انبارهای مدیریت اموال تملیکی استان با دستورات قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان در بازدید میدانی آنها از این انبارها  و اختصاص تجهیزات پزشکی موجود در انبارها به مناطق محروم استان
عصر روز دوشنبه ۹ مهر ماه دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از مدیران و مسئولان نظارتی و مجموعه های مختلف، از انبارهای اصلی اداره کل اموال تملیکی استان بازدید کردند.
دکتر عتباتی در خصوص این بازدید گفت: در راستای برنامه های ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه و دادستانی کل کشور رصد وضعیت اموال تملیکی مصادره ای ناشی از قاچاق و رفتارهای غیرقانونی یکی از برنامه های مهم استان ها است و در استان آذربایجان غربی با توجه به مرزی بودن و پایانه های مرزی متعدد، شرایط ویژه تر است. به همین دلیل این اموال به صورت مرتب و مستمر تحت رصد و مراقبت هستند تا خدای نکرده در انبارها متروکه نشوند و سریع تعیین تکلیف شده و از حیّز انتفاع ساقط نشوند.
عتباتی ادامه داد: امروز در این بازدید ملاحظه گردید که به حمدا… بر اساس مصوبات ابلاغی دستگاه قضایی استان و برنامه هایی که هم در دادگستری و هم در خود مجموعه اموال تملیکی صورت گرفته تعیین تکلیف اموال وضعیت خیلی خوبی پیدا کرده و شاهد رسوب و نگهداری غیر منطقی کالاها نیستیم.
وی ادامه داد: تعدادی از اموال در بحث های استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که این اموال نیز با حضور مدیران مربوطه تعیین تکلیف شد و همچنین با دستوراتی از ناحیه دادستان در مورد بخشی از اموال فاسد شدنی تعیین تکلیف شد و نیز مجموعه تعزیرات حکومتی نیز تصمیمات خوبی در راستای تعیین تکلیف اموال مربوطه اتخاذ نمود، این اموال نیز تعیین تکلف شدند.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: ماحصل این بازدیدها، هماهنگی ها و هم اندیشی ها این است که اجازه نداد اموالی که باید مسترد یا فروخته یا امحاء گردند بلا اقدام در انبارها بمانند چراکه هم می توانند حق الناس و هم می تواند بیت المال باشد. لذا می بایست حتماً به صورت مرتب و مدون تعیین تکلف شوند.
عتباتی همچنین به تجهیزات پزشکی موجود در این انبارها نیز اشاره و گفت: بخشی از اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی تجهیزات پزشکی هستند که مقرر شد کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تک تک این تجهیزات را بررسی و هرآنچه که می تواند در درمانگاهها و مراکز درمانی خصوصاً در شهرستان ها و مناطق محروم و دور افتاده مورد استفاده و بهره برداری برای خدمت رسانی به مردم عزیز در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی قرار گیرند، آنها را با مصوبات و دستورات قضایی در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.