چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 2 October , 2024 ساعت ×
06 مهر 1403 - 22:50
شناسه : 20948
2

هشدار جدی دستگاه قضایی به مرتکبین جرایم در خصوص تردد غیرمجاز اتباع بیگانه دکترناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کنترل تردد غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه که به صورت ویدیو کنفرانسی با تعدادی از حوزه های قضایی شمال استان برگزار میشد با گرامیداشت یادوخاطره شهدای دفاع مقدس و امام شهدا گفت: امنیت اتفاقی […]

ارسال توسط :

هشدار جدی دستگاه قضایی به مرتکبین جرایم در خصوص تردد غیرمجاز اتباع بیگانه
دکترناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کنترل تردد غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه که به صورت ویدیو کنفرانسی با تعدادی از حوزه های قضایی شمال استان برگزار میشد با گرامیداشت یادوخاطره شهدای دفاع مقدس و امام شهدا گفت: امنیت اتفاقی نیست و حاصل مجاهدتهای خاموش و تلاشهای جهادی نیروهای قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی است.
عتباتی به موضوع جلسه یعنی تردد غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه از مرزهای استان پرداخت و گفت: مسئولین استان از تردد غیرقانونی اتباع بیگانه دغدغه خاطر دارند و آسیب شناسی در این خصوص انجام شده و می بایست راهکارهای عملیاتی و کاربردی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود، در بحث تهدیدات رسوب اتباع بیگانه جلسات و هماهنگی های لازم برگزار شده است مسیرهای عبوری از مرزهای شرقی تا غربی دقیقاً مورد بررسی قرار گرفته و به مرکز منعکس و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و به همین جهت اکنون میزان ورود غیرقانونی اتباع بیگانه روبه کاهش هست و باید این روند ادامه یابد و مدیریت شود و اجازه داده نشود اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در استان تردد نمایند.
رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد، آسیب ها و مخاطرات ناشی از تردد غیرمجاز اتباع بیگانه در مرتبه اول خود اتباع بیگانه را تهدید می کند و در مرتبه دوم مغایر شئون حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است و می بایست برخوردهای قاطع با عوامل مرتبط و دخیل در تردد های غیرمجاز صورت گیرد.
عتباتی اقدامات پیشگیرانه و شناسایی علل و عوامل دخیل به صورت دقیق را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: باید محیط و فضا را برای مرتکبین جرایم علیه اتباع بیگانه غیرمجاز را ناامن کنیم تا مجال ارتکاب جرم پیدا نکنند.
وی افزود، برخی رفتارهای مجرمانه افراد بزهکار مناسبتهای کشور را با دیگر کشورها تحت تاثیر قرار می دهد لذا هیچ گونه مماشاتی در این خصوص پذیرفته نیست و برخورد دستگاه قضایی در این موارد قاطع و بازدارنده است.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: اقدامات کنترلی در فصل سرما با مشارکت نهادهای عمل کننده باید برنامه ریزی شود چرا که در فرآیند پیشگیری از این جرائم تاثیگذار هست.
مجیدی به استفاده از منابع خبری مطمئن و تمام ظرفیتها برای کنترل مرزها تاکید و کفت: برخوردهای جدی قضایی هم در انتظار عوامل و مرتکبین جرائم مربوط به تردد غیرمجاز اتباع بیگانه خواهد بود.
دادستان مرکز استان تاکید کرد باید با حساسیت ویژه و با داشت برنامه های مدرن و با هشدار مداوم و با اجرای طرحهای موثر در مقابل مجرمان ایستاد خصوصاً با افرادی که تشکیل باند می دهند و جرایم مرتبط با اتباع بیگانه را مدیریت می کنند با قاطعیت برخورد گردد.
در ادامه جلسه سایر اعضاء جلسه هم به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه دارد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.