چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
دهمین جلسه ساماندهی وضعیت سایت های پسماند استان آذربایجان غربی
01 آبان 1403 - 22:15
شناسه : 21136
2

دهمین جلسه ساماندهی وضعیت سایت های پسماند استان آذربایجان غربی هشدار مدیریت دادگستری استان :لزوم انجام اقدامات موثر و کاربردی برای مدیریت پسماندها/بهداشت محیط زیست و سلامت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی است و هرگونه مماشات یا سهل انگاری برخورد قاطع قضایی را به دنبال خواهد داشت. دکترناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در […]

ارسال توسط :

دهمین جلسه ساماندهی وضعیت سایت های پسماند استان آذربایجان غربی

هشدار مدیریت دادگستری استان :لزوم انجام اقدامات موثر و کاربردی برای مدیریت پسماندها/بهداشت محیط زیست و سلامت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی است و هرگونه مماشات یا سهل انگاری برخورد قاطع قضایی را به دنبال خواهد داشت.
دکترناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در دهمین جلسه ساماندهی وضعیت سایتهای پسماند استان آذربایجان غربی که بعد از ظهر روز دوشنبه ۳۰ مهر ماه در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه و با حضور شهرداران شهرهای استان و تعدادی از مدیران کل استان و حضور ویدئو کنفرانسی روسا و دادستانهای حوزه های قضائی برگزار می‌شد با درود به روان پاک شهدای مقاومت گفت این شهدا مردانه در مقابل باند تبهکار صهیونی ایستاده اند و از آرمان فلسطین عزیز حمایت می کنند و ان شاالله به حرمت خون این شهیدان شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.
عتباتی به موضوع جلسه اشاره و گفت در راستای توجه دادن اذهان عمومی به یکی از مهمترین شقوق حقوق عامه یعنی سلامت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط زندگی شهروندان این جلسه تشکیل شده است.
وی افزود بهداشت محیط زیست و سلامت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی است ودستگاه قضایی در این خصوص با هرگونه مماشات یا سهل انگاری برخورد قاطع قضایی می کند.
عتباتی تاکید کرد محیط پیرامون شهروندان باید از لحاظ تامین سلامت آنها ایمن باشد.
رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد مدیریت اصولی پسماندها یکی از مسائل مهم در بهداشت محیط است لذا لازم است تدابیر و راهکارهای اساسی و بهداشتی موثر برای تعیین تکلیف آنها اتخاذ گردد.
عتباتی افزود تفکیک پسماندها امروزه یکی از شیوه های مطلوب و راهکار صحیح برای مدیریت پسماند است و در این زمینه شرکت های دانش بنیان کارهای خوبی انجام داده اند که باید از ظرفیت علمی آنها نهایت بهره را برد.
مقام ارشد قضایی استان به فعالیت زباله گردها هم اشاره و گفت از منظر افکار عمومی دیدن افراد زباله گرد حس ناخوشایندی را به شهروندان القا می کند که علاوه بر مخاطرات بهداشتی برای این افراد و دیگر شهروندان جنبه بصری بدی هم به شهر می دهد.
عتباتی ظرفیت رسانه ها را برای فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله ها از مبدا بسیار موثر دانست و گفت اگر این تفکیک در مبدا انجام شود یقینا کمک زیادی به مدیریت صحیح پسماند ها می کند.
رئیس کل دادگستری استان از دستگاه‌های نظارتی و مدیران متولی شهری خواست در مقوله اختصاص زمین مورد نیاز به مدیریت شهری برای دفن و دفع پسماندها همکاری لازم را داشته باشند.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت سلامتی تامین آن حقوق بنیادی همه اقشار ملت است و می بایست با مدیریت دقیق و هوشمندانه در موضوع پسماندها برابر قانون عمل کرد.
وی افزود استان در زمینه مدیریت پسماندها با چالش‌هایی مواجه است که نیازمند توجه و عملکرد ویژه توسط متولیان امر است.
مجیدی ادامه داد در حوزه مدیریت پسماندها اگر بخواهیم موثر عمل کنیم باید تغییر دیدگاه بدهیم و از روش‌های سنتی به سمت روش‌های نوین حرکت کنیم.
در ادامه جلسه مسولین محیط زیست استان گزارشی کلی از استان ارائه و سپس دیگر حاضران به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.