چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی : اجازه نمی‌دهیم آذربایجان غربی جولانگاه اراذل و اوباش باشد
31 خرداد 1401 - 9:54
شناسه : 17477
9

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه آرامش و امنیت شهروندان از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی است گفت: اجازه نمی‌دهیم استان جولانگاه اراذل و اوباش باشد. ناصر عتباتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه،دستگاه قضایی استان در تلاش است تا امنیت استاندارد را برای تک تک شهروندان فراهم آورد گفت: هیچ […]

ارسال توسط :

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه آرامش و امنیت شهروندان از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی است گفت: اجازه نمی‌دهیم استان جولانگاه اراذل و اوباش باشد.

ناصر عتباتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه،دستگاه قضایی استان در تلاش است تا امنیت استاندارد را برای تک تک شهروندان فراهم آورد گفت: هیچ خط قرمزی در حوزه تامین امنیت نداریم.

 

عتباتی به افرادی که عالمانه و عامدانه به دنبال ایجاد نفاق و اختلاف بین اقوام و ادیان در استان هستند هشدار داد و گفت:استان آذربایجان غربی ویترینی از نوع اقوام ادیان است و برهم زنندگان آرامش این اتحاد از هر قومی که باشند توبه کنند؛در غیر اینصورت با برخورد قاطعانه دستگاه قضا مواجه خواهند شد.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین افزود: طی یک سال گذشته در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، ۹ هزار و ۳۸۹ مورد حکم جایگزین حبس در استان صادر شده است.

 

عتباتی افزود: علاوه بر آن، در بخش پابند الکترونیکی نیز جزء رتبه‌های اول کشوری هستیم و طی یک سال گذشته، ۶۵ فقره پرونده قتل نیز در استان به صلح و سازش منجر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پرونده‌ها طی سال گذشته در آذربایجان غربی ١٠٠ درصد بود، اضافه کرد: در این مدت به ۵٣٣ هزار پرونده‌ موجود رسیدگی شد.

 

وی اظهار کرد: در همین مدت، در سطح دادسراها سه هزار و ۶٠٠ پرونده را کاهش دادیم که طی چندین سال گذشته بی نظیر بود.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: توسعه خدمات قضایی و دادرسی الکترونیکی به میزان مناسب رسیده و ابلاغ الکترونیکی هم در استان به ٩٠ درصد افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.

 

عتباتی گفت: با توسعه ابلاغ الکترونیکی طی سال گذشته از صدور ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار برگ کاغذی قضایی خودداری شد.

 

 

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.