قبلا از ساحت پاک و انبیایی معلمان زحمتکش عذر خواهی میکنم نوشته های پایین ، نقد برخی از عملکرد به اسم شغلی های ، معلمان عصر حاضر می باشد
واقعا خجالت آور است چگونه معلمان در اوضاع اقتصادی کنونی به دانش آموزان با بهانه حقوق درس نمی دهند .
چگونه عده ای ؛ شان والای معلمی را به گند کشیده اند .
چگونه این معلمان را همپای انبیاء می توان دانست.
معلمانی که عادت کرده اند اعتصاب کنند و هر روز بیشتر از روز قبل پول بلمبانند …
سطح آموزشی نسبت به گذشته خیلی پایین است .
خوب است بدانید تقریبا کل سرانه آموزش و پرورش با سیاست های اشتباه دولت ها ، برای جمع آوری رای و باج دهی ؛ هم اکنون تماما صرف حقوق این عزیزان می شود و کمک هزینه مدیریتی مدارس بسیار ناچیز است ولی باز این زحمت کشان عزیز مدعی هستند .
بیایید عملکرد معلمان عزیز را جمع و تفریق کنیم :
چقدر در طول سال تعطیلی داریم ؛ پنجشنبه و جمعه که همیشه این عزیزان تعطیل هستند ؛ کلا تعطیلات رسمی تعطیل هستند ؛ بیش از نصف بهار به بهانه ی عید تعطیل هستند ؛ نزدیک امتحانات تعطیل هستند ؛ بیش از سه ماه تابستان تعطیل هستند ؛ برف و باران و آلودگی هوا نرسیده تعطیل هستند ؛ هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ با زنگ تفریح در حال کار هستند ؛ بقیه روز تعطیل هستند ؛ وای چقدر تعطیل هستند …
معلمان عزیز بیایید انصاف داشته باشید فیش حقوقی یتان را با ساعت کاریتان منتشر کنید ؛ تا همه بدانند با این عملکرد تعطیل در تعطیلتان چقدر حقوق میگیرید و کارگران و کارمندان رسمی در مقابل شما چقدر حقوق می گیرند …
شرم بر شما باد ؛ پدر و مادری که در اوضاع اقتصادی کنونی با هزاران امید فرزندش را راهی مدرسه می کند ؛ درس نمی دهید .
لطفا معلمانی که نسبت به حقوق اعتراض دارند جای خود را به حق التدریسی ها و جوانان تحصیل کرده ی دیگر بدهند که همه حاظرند با نصف حقوق این معلمان عزیز با مدارک تحصیلی و درجه علمی بالاتر خدمت کنند .
ترویج خرافات صنفی در بین معلمان یک حرکت ارتجاعی و سیاسی است/ یک معلم بازنشسته گفت که در آمریکا ماشین ها به احترام نشان روی یقه کُت من می ایستادند / برخی همکاران تصور می کنند که مرغ همسایه غاز است و معلمان در همه جا به جز ایران در ناز و نعمت بسر می برند/ برخورد اغلب همکاران با غرب بین دوقطب نفرت و شیفتگی نوسان دارد/ معلمان با صاحبان شغل های دیگر از موضع تحقیر یا طلبکاری برخورد نکنند/ هیچ عیبی ندارد که هر گروهی شغل خود را مهم و حیاتی بداند/ پرسش سهراب سپهری این است که چرا می گویند اسب حیوان نجیبی است ، کبوتر زیباست و چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست/ این تصور که معلمان در جوامع غربی طبقه ای ممتاز و غرق در ناز و نعمت هستند واقعی نیست/ آیا در برخی کشورها به معلمان به جای حقوق چک سفید امضا می دهند / آیا واقعا پزشکان آلمانی از خانم آنجلا مرکل خواستند حقوق آنها را با معلمان برابر کند / در آلمان سه گروه نباید پشت چراغ قرمز بمانند؛ آمبولانس، آتش نشانی و معلمان/ آیا معلمان آلمان با یونیفرم و خودروهایی به رنگ خاص و آژیرکشان از خیابان ها عبور می کنند/ چرا هیتلر در جنگ جهانی دوم ،معلمان را در سنگرهای بتونی در اعماق زمین مخفی کرد تا به آنها آسیبی نرسد/ این گونه مطالب را تحت عنوان خرافات صنفی باید طبقه بندی کرد و باعث وهن جامعه معلمان است/ انتشار این داستان ها عمدی و با هدف ایجاد تعصب ، خودبرتربینی و نفرت به اقشار جامعه و دولت در لایه های کم سواد معلمان صورت می گیرد/ برای طرح مشکلات خود نیاز به داستانسرایی در باره وضع معلمان آمریکا و المان و… نداریم/ فضای مجازی مانند شمشیر دو لبه است. هم می تواند عامل ارتقای اطلاعات و سطح تحلیل و اندیشه افراد و هم می تواند عامل انتشار داده های غلط و دامن زدن به تعصب و مانعی در راه رشد تفکر انتقادی باشد/ سکوت ما در برابر ترویج خرافات صنفی ممکن است حمل بر همراهی و رضایت شود/ خرافات صنفی باعث گسترش افکار متعصبانه و ضدیت با اقشار دیگر و دانش آموزان و گسترش نوعی نگاه فاشیستی در بین اقلیتی از معلمان می شود.
معلمانی را داریم که وقتی سرکلاس میروند به دنبال این هستند که درس ندهند و بعد کلاس خصوصی جبرانی بگذارند و درآمد بیشتری کسب کنند…
ببخشید اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را چه کسی کرد همین نوع تفکر برخی فرهنگیان عزیز ….
انتهای پیام /
ثبت دیدگاه