جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت ×
صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبردی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از بیت المال
27 مرداد 1403 - 0:23
شناسه : 20849
7

صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبردی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از بیت المال رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبردی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از بیت المال خبر داد. دکتر ناصر عتباتی اظهار داشت: فردی با عنوان یک شرکت پیمانکاری با جعل مدارک و گواهی های فعالیت اقدام […]

ارسال توسط :

صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبردی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از بیت المال
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبردی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از بیت المال خبر داد.
دکتر ناصر عتباتی اظهار داشت: فردی با عنوان یک شرکت پیمانکاری با جعل مدارک و گواهی های فعالیت اقدام به اخذ رتبه و درجه عالی مبادرت به انعقاد قراردادهای متعدد پیمانکاری با نهادها و ارگان های دولتی در سطح کشور نموده که در یک مورد در سال ۹۵ قرار دادی با سازمان جهاد کشاورزی وقت در پروژه اراضی کرم آباد و در موارد دیگر با شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی منعقد نموده بود.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: این شرکت با سوء استفاده از ظرفیت های کارشناسی و ارائه اسناد مجعول و صورت وضعیت های خلاف واقع و تبانی و زد و بند با چند تن از کارشناسان و پرداخت رشوه اقدام به تنظیم این قراردادها نموده بود.
وی افزود: از دیگر اتهامات این فرد خیانت در امانت از طریق خارج نمودن لوله ها و اتصالات و لوازم جانبی که سازمان جهاد کشاورزی برای استفاده در پروژه خریداری نموده بود بدون اطلاع و هماهنگی از محیط کارگاهی می باشد.
مقام ارشد قضایی استان افزود: با اطلاع دستگاه قضایی استان از این سوء جریان پرونده تعقیب کیفری برای کلیه عوامل دخیل از جمله پیمانکار، کارشناسان و مسئولان وقت تشکیل و با اقدامات قضایی فوق العاده مدیریت دادگستری استان و مساعدت های ریاست محترم قوه قضائیه و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری از تضییع بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بیت المال جلوگیری و در خصوص پرونده کیفری نیز پس از انجام تحقیقات مقدماتی لازم و بازداشت کلیه عوامل دخیل در موضوع، پرونده امر پس از طی مراحل رسیدگی، حکم قطعی محکومیت متهم اصلی در دادگاه تجدیدنظر استان صادر گردید.
عتباتی در تکمیل اظهارات خود گفت: فرد مذکور که جرایمی همچون کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و استفاده از اوراق مجعول انجام داده بود درمورد این جرایم ارتکابی به حبس، جزای نقدی و جبران خسارات وارده به بیت المال محکوم گردیده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.