مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی گفت: بخشی از درآمدهای راه آهن باید برای تجهیز و نگهداری زیرساختها هزینه شود و مردم مطمئن باشند که مسببان اصلی حادثه قطار ارومیه معرفی میشوند.
محسن حمزهلو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی پیش از ظهر امروز شنبه ۲۳ بهمن در جلسه بررسی ابعاد حادثه خروج قطار تهران_ارومیه از ریل که در محل استانداری آذربایجانغربی برگزار شد با تاکید بر تهیه گزارش جامع از اقدامات انجام شده برای نگهداری و بازسازی شبکه راه آهن استان در چندسال گذشته و مقایسه آن با درآمدهای حاصل از جابجایی بار و مسافر، اظهار داشت: متولیان شرکت راه آهن آذربایجان در استان پاسخگوی نیازها و مطالبات عمومی نیستند.
وی افزود: بخشی از درآمدهای راه آهن باید برای تجهیز و نگهداری زیرساختها هزینه شود و مردم مطمئن باشند که مسببان اصلی حادثه قطار ارومیه معرفی میشوند.
سید محسن حمزهلو با انتقاد از رویه فعلی، ساخت دیوار حائل در محل ترانشه را جزو مسئولیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد و افزود: این شبکه ریلی ظرفیت اتصال به راه آهن اروپا را دارد و یک کریدور مهم را تشکیل میدهد و درصورت توسعه شاهد افزایش سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در لجستیک و ترانزیت بین الملل خواهیم بود.
جلسه بررسی ابعاد حادثه قطار تهران _ارومیه پس از تشکیل کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی، با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانغربی، رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی و اعضای کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد گروههای کارشناسی با شناسایی ترانشههای ناامن و انجام اقدامات ایمنی در مسیر راه آهن ارومیه- مراغه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
انتهای پیام
ثبت دیدگاه