یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
مصری‌ها در حال ساخت زیرساخت‌های موشک‌های بالستیک هستند
01 مرداد 1403 - 22:49
شناسه : 20698
2

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که مصری‌ها در حال ساخت زیرساخت‌های موشک‌های بالستیک هستند. این اتفاق در حالی روی می‌دهد که این کشور اصولاً موشک بالستیک در اختیار ندارد. به نظر مصری‌ها منبع تامین موشک بالستیک را پیدا کرده‌اند. غربی‌ها ایران را مسوول تجهیز مصر به این سلاح راهبردی می دانند و صهیونیست‌ها هم به شدت […]

ارسال توسط :

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که مصری‌ها در حال ساخت زیرساخت‌های موشک‌های بالستیک هستند. این اتفاق در حالی روی می‌دهد که این کشور اصولاً موشک بالستیک در اختیار ندارد.

به نظر مصری‌ها منبع تامین موشک بالستیک را پیدا کرده‌اند. غربی‌ها ایران را مسوول تجهیز مصر به این سلاح راهبردی می دانند و صهیونیست‌ها هم به شدت از این مساله گرخیده‌اند. گستره این تاسیسات نشان می‌دهد که مصری‌ها صرف خرید موشک بالستیک را مدنظر ندارند بلکه می‌خواهند آن را تحت لیسانس هم تولید کنند. در مورد اینکه آیا ایران قرار است مصری‌ها را به موشک بالستیک مجهز کند، یا چین یا کره شمالی گفتنش سخت است. اما باید گفت مصری‌ها در حال انجام خدماتی هستند که آن‌ها را سزاوار دریافت چنین تسلیحاتی می‌کند. دهه‌ها شاید بگذرد تا نقش مصر (به ویژه به مسلمان ارتش این کشور) در تحولات امروز منطقه مشخص گردد.

در طول ۱۰ ماه نبرد نابرابر در غزه، صهیونیست‌ها همواره از وجود تسلیحاتی در غزه می‌نالیدند که تاریخ تولیدشان بسیار جدید بود. آن‌ها ارتش مصر را متهم به همکاری با حماس و دیگر گروه‌های مقاومت می‌کردند. هر چند رئیس جمهور مصر به دلیل همراهی و هماهنگی با رژیم اشغالگر و بازی در زمین امارات و سعودی و حرف‌شنوی از امریکایی‌ها به شدت مورد انتقاد است، اما اطلاعات موثقی در دست است که عبدالفتاح السیسی در برابر این فشارها تسلیم شده و ناچار سطحی از اختیارات را به برخی از ژنرال‌های ارتش برای اقدامات خارج از چارچوب‌های مرسوم داده است.

به عنوان مثال، باوجود فشار بیش از پیش به اقتصاد مصر بابت بستن باب المندب روی کشتی‌های غربی و کاهش ۳۵ درصدی درآمد مصری‌ها از قبل کانال سوئز، اما طرف مصری تا امروز هیچ اعتراضی به یمنی‌ها نکرده است. قاهره چند روز پیش تلاش کرد تا با وساطت عمان مسائلی را برای مقامات صنعا بازگو کند که نتایج آن هنوز مشخص نیست. با همه این احوال، همکاری و همراهی السیسی با صهیونیست‌ها انتقادات گسترده‌ای را در هیات حاکمه مصر برای او به همراه داشته است. او این روزها به شدت تحت فشار افسران و ژنرال‌های جوانی است که خواستار ورود به غزه هستند….

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.