فروش خودرو به قیمت پایین با توجه به قیمتهای نسبی سایر کالا ها هیچ دردی را دوا نمی کند و فقط رانت ایجاد می نماید…مگر کسی پراید را ۳۰ میلیونن از کارخانه بگیرد در بازار به قیمت کمتر از ۹۰ میلیون می فروشد؟ در سه سال اخیر هم به هرکسی خودرو ارزان فروخته اند باید مالیات بر درآمد اتفاقی بگیرند…فقط لطفا این طفل ۵۰ ساله خودروسازی ایران را رها کنند ….اجازه دهند خودرو سازان بین المللی وارد کشور شوند ….تا در فضای رقابتی با خودروسازان داخلی کیفیت ارتقا و قیمت ها نیز متعادل شود… اگر دولت هاخودرو سازی را رها می کردند پسر خاله ها و پسر عمه ها چگونه مشغول به کار در هیات مدیره های صنعت خودرو سازی می شدند؟ مدیر عامل خودروسازی دولتی یعنی دستمزد بالا برای کار در فضای ساده بازار انحصاری خودرو ….دولت بیرون بیاید قیمت را رها کنند حال بازار خوب می شود…….مطمئن باشید…الان با دلار ۱۸ تومنی نیما هم برخی خودرو سازان به مردم اجحاف می کنند…چری تیگو ۷ قیمت دلاری اش با ۱۶۰۰۰ دلار است میشود ۲۸۸ میلیون بعلاوه ۳۰ درصد تعرفه و بعلاوه ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود ۴۱۱ میلیون….چگونه ۶۴۰ به فروش می رود….؟ پنجاه درصد سود؟…کاش آنالیز قیمت همه خودرو ها را بدهند…
*تا انحصار هست، ملت سرکیسه خواهند شد، خودروساز بزرگترین دلال هست، فقط یک انتخاب هست و ولا غیر
*به هر میزان که دلار گران شود همه چیز از جمله خودرو و حتی نان گران می شوند پنبه چیزی جز این واقعیت را از گوش در بیاورید.قیمت دلار یعنی ارزش پول ملی و ارزش پول ملی یعنی نسبت درآمد طبقات مختلف جامعه به هم.هیچ وقت یک فرد ثروتمند نمی ایستد که دولت با بی ارزش کردن پول ملی ثروت او را که حاصل هوش و زحمت اوست نابود کند و آن را تبدیل به کالای سرمایه ای می کند تا ارزشش حفظ شود .بازنده نهایی چاپ پول بی پشتوانه طبقات فرو دست که صاحب سرمایه نیستند خواهند بود نه ثروتمندان.
ثبت دیدگاه