چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
نماینده ولی فقیه در نهادها بهترین مشاور و مددکار مدیران هستند
02 تیر 1401 - 13:18
شناسه : 17521
9

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:نهاد نمایندگی ولی فقیه می تواند در یک جایگاه ارزشمند حرکت صحیح و حسن اجرای صحیح قوانین را به مدیران تبیین کند و صرف حضور هم می تواند بسیار بازدارنده و پیشگیرنده باشد. عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه با نمایندگان نهاد ولی فقیه در ادرات که در دفتر […]

ارسال توسط :

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:نهاد نمایندگی ولی فقیه می تواند در یک جایگاه ارزشمند حرکت صحیح و حسن اجرای صحیح قوانین را به مدیران تبیین کند و صرف حضور هم می تواند بسیار بازدارنده و پیشگیرنده باشد.

عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه با نمایندگان نهاد ولی فقیه در ادرات که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار می شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر اظهار داشت: موجب خرسندی است که گردهمایی با حضور دستگاه قضایی انجام می‌شود و حضور دستگاه قضایی می تواند بسیار دلگرم کننده و امید بخش و یک فرصت و ظرفیت خوب برای دستگاه قضایی استان باشد.

 

وی به تقویت ارتباط و تعاملات با نهادهای نمایندگی ولی فقیه در مجموعه های اجرایی و دولتی و آموزشی تاکید کرد و گفت: برخی آسیب های اجتماعی برای مردم ناگوار و ناخوشایند است و ظرفیت روحانیت می تواند این آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

 

عتباتی با اشاره به هسته های جهادی بخشایش و هیات های صلحی بهترین فضای حضور روحانیون را این هسته ها و هیات ها دانست چرا که روحانیون بین مردم از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار هستند و می توان بسیاری از دعاوی را به صلح و سازش خاتمه دهند.

 

در بحث الگوی زندگی اسلامی به راحتی می توان از ظرفیت روحانیت در تبلیغ این الگو استفاده کرد در بحث های خانوادگی اکنون الگوهای زندگی اسلامی می تواند بسیار اثر بخش و نتیجه گرا باشد و زندگی های سست را به زندگی مستحکم و پایدار بدل نماید.

 

عتباتی در ادامه به مفاسد اداری که باور سوز هست و به باورهای مردم آسیب می زند اشاره کرد و گفت: نهاد نمایندگی ولی فقیه می تواند در یک جایگاه ارزشمند حرکت صحیح و حسن اجرای صحیح قوانین را به مدیران تبیین کند و صرف حضور هم می تواند بسیار بازدارنده و پیشگیرنده باشد.

 

عتباتی افزود: مدیری که مسئولیتی را در سایه نظام مقدس و ارواح طیبه شهداء به دست آورده باید مقید باشد و در انجام وظایف محوله به درستی و شایستگی عمل کند.

 

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: برای مدیران، دولت و مردم هزینه کرده‌اند و از آنها انتظار تلاش و کار سازنده است و کوتاهی و قصور اصلأ نزد مردم پذیرفته نیست و نمایندگان ولی فقیه در نهادها و ادارات می توانند با ارشاد و مشاوره این مدیران را صیانت کنند و در انجام درست وظایف آنها به ایشان کمک کنند.

 

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به تاثیرات بسیار ارزشمند روحانیون در پرونده‌های قضایی و نقش آنها در سازش اشاره و گفت: آثار و برکات زیادی از حضور روحانیون در شوراهای حل اختلاف اتفاق افتاده و بیش از چندین فقره پرونده قتل در روزهای اخیر با دخالت روحانیون، شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش منجر به صلح و سازش و برقراری آرامش در بین قبایل و طوایف شده که این از برکت نفس گرم و معنوی روحانیون عزیز می باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه گفت: این جلسات مرتب تشکیل می شود و اصل مسئله این است که هر کسی در حیطه وظایف خود ارائه نظر کند تا یک همگرایی و هم افزایی ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نقش بزرگی در مطالبات مردم دارد و مردم از طریق نهاد نمایندگی ولی فقیه درخواست‌ها و تقاضاهای خود را به دستگاه قضایی انتقال می دهند و به نوعی نقش مطالبه گری دارند، امید است این جلسه که به بهانه هفته قوه قضائیه تشکیل شده است باب فتحی باشد برای برقراری ارتباط بیشترین دستگاه قضایی و نهادهای نمایندگی ولایت فقیه و این ارتباط گسترش یابد.

 

در ادامه‌ جلسه هر یک از نمایندگان ولی فقیه در نهادها به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و دکتر عتباتی ضمن استماع سخنان آنها در هر مورد قول مساعدت و همکاری در رفع این دغدغه ها را ارائه نمود.

 

انتهای پیام/م

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.