جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت ×
14 مرداد 1403 - 1:02
شناسه : 20769
6

پس از ترور اسماعیل هنیه نتانیاهو یک پرونده در مورد آتش‌بس، مبادله اسرا و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی را برای طرف‌های مصری و قطری ارسال و حتی روز شنبه روسای سازمان‌های تروریستی موساد و شین‌بت را هم به قاهره فرستاد تا در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا و حتی خروج از خط مرزی […]

ارسال توسط :

پس از ترور اسماعیل هنیه نتانیاهو یک پرونده در مورد آتش‌بس، مبادله اسرا و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی را برای طرف‌های مصری و قطری ارسال و حتی روز شنبه روسای سازمان‌های تروریستی موساد و شین‌بت را هم به قاهره فرستاد تا در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا و حتی خروج از خط مرزی فلادلفیا و نتساریم در گفت‌وگو و رایزنی کنند. تا این لحظه نه لبنانی‌ها به درخواست نتانیاهو پاسخ داده‌اند و نه مقاومت فلسطین پاسخی در مورد پیشنهاد آتش‌بس نخست‌وزیر تروریست رژیم اشغالگر داده‌اند. اگر رژیم صهیونیستی واقعاً «قدرتمند» بود باید می‌توانست پس از این دو جنایت و ارائه این پیشنهادها، واکنشی از هر دو طرف می‌گرفت.

▪️یک حقیقت دیگر این است که «قدرت» این رژیم عاریتی است؛ یعنی بر مبنای حمایت بی‌چون و چرا و بی‌حد و مرز امریکا و برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیسی‌ها قرار دارد. «قدرت عاریتی» نه تداوم دارد، نه ثبات داشته و نه می‌تواند موثر باشد. این حمایت یک بار، دوبار و نهایت سه بار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و هیچ وقت دائمی نیست. دلیل آن نیز محدودیت‌ها و مشکلاتی است که خود آنگلوساکسون‌ها در حوزه‌های مختلف دارند. یک وجه دیگر «قدرت» این رژیم داشتن «بمب اتم» است. اما آیا بمب اتم می‌تواند توسط این رژیم مورد استفاده قرار بگیرد؟ پاسخ هم بله است و هم خیر. اگر از بمب اتمی استفاده شود نه تنها صهیونیست‌ها برای همیشه نابود می‌شوند، بلکه یهودی‌ها نیز در هیج جای کره زمین توان زندگی کردن نخواهند داشت.

▪️تبعات استفاده از هر سلاح هسته‌ای به هر شکلی توسط هر طرفی می‌تواند بحران ابدی برای طرف مقابل در پی داشته باشد. بمب اتمی تا موقعی بازدارنده است که شلیک نشود، به محض شلیک دیگر هیچ بازدارندگی ندارد و به همین دلیل رژیم نمی‌تواند از چنین تسلیحاتی استفاده کند چرا که عموما سلاح هسته‌ای باید توسط طرفی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که عمق استراتژیک داشته باشد در حالی که این رژیم دارای چنین عمقی نیست. بنابراین، توان پاسخگویی به هر گونه حمله ایران را ندارد چرا که در برابر حمله متعارف ایران اگر دست به اقدامی نامتعارف بزند، این اجازه را به ایران داده تا وارد حوزه‌هایی شود که تا امروز خط قرمز بوده‌اند.

▪️با همه این احوال، حقیقت و واقعیت به ما می‌گوید که تبعات حمله ایران و محور مقاومت این بار اثرگذاری بی‌سابقه‌ای خواهد داشت. ایران در وعده صادق بر آن بود تا ابراز قدرت کند، اما امروز قصد دارد «خونخواهی» کند و برخلاف باور و تحلیل صهیونیست‌ها که می‌گویند به چند پایگاه یا مرکز نظامی حمله می‌کند به جایی حمله خواهد کرد که اثرات راهبردی و کلان داشته باشد. در پستی دیگر در مورد قدرت ایران در شلیک همزمان موشک‌ و پهپاد خواهم نوشت، اما اجازه بدهید تاکید کنم که حمله ایران اثرات مستقیمی بر غزه، لبنان و حتی جبهه سوریه خواهد داشت. در جریان عملیات وعده صادق دستکم ۵۲ نظامی صهیونیست که عمده آن‌ها از واحد ۸۲۰۰ بودند به هلاکت رسیده و ۷۵ نفر دیگر هم زخمی شدند.

▪️همان هنگام هم ابراز تعجب کردم که صهیونیست‌ها با چه حقه‌هایی کشته‌های خود را مخفی می‌کنند. در حمله به پایگاه رصد و جاسوسی رژیم در حرمون، عملا کسی زنده نماند. اما این بار تلفات عینی، قابل لمس، دارای مداومت زمانی، اثرگذار روی زندگی روزمره، مختل‌کننده اداره امور خواهد بود و با توجه به ترکیبی بودن احتمالی حملات، خسارتی به رژیم وارد خواهد آمد که اگر به فکر تلافی بیفتد، پاسخش خسارت چند برابری خواهد بود. در این رهگذر است که مقاومت غزه پس از ۱۰ ماه می‌تواند شرایط خودش را بر رژیم کودک‌کش تحمیل کند. این ضربات به جایی وارد خواهد شد که ضعف عمومی رژیم را در پی خواهد داشت و این رژیم ناچار برای حل مشکلات ناشی از این حمله، باید از غزه خارج شود.

▪️هیچ‌کس قدرت پیش‌بینی اتفافاتی که قرار است بیفتد را ندارد و کسی هم نمی‌داند که ایران و متحدانش در محور مقاومت به چه کیفیت پاسخ خواهند داد. اما می‌دانم که خون شهید اسماعیل هنیه یک خروجی بزرگ و تاریخی برای مردم غزه خواهد داشت. در حالی که می‌توان منتظر نتایج آن بود، نتانیاهو به توصیه امریکایی‌ها در تلاش است تا پیش از حمله ایران، به توافقی دست پیدا کند که کمترین امتیازات را بدهد. اما رهبران مقاومت فلسطین بسیار هوشیار هستند و هیچ عجله‌ای ندارند. ۳۰۰ روز شهید داده‌اند، یک هفته‌ دیگر هم اضافه…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.