جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت ×
چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرایم آذربایجان غربی با موضوع پیشگیری از جرم سرقت
02 مهر 1403 - 18:10
شناسه : 20923
2

عتباتی گفت : سرقت ضمن اینکه جرم علیه اموال است بلحاظ اثر منفی روانی جرمی علیه امنیت و آسایش شهروندان نیز می باشد. چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرایم پرتکرار آذربایجان غربی با موضوع پیشگیری از جرم سرقت و پرونده‌های مانده در کارتابل ضابطین با توجه به برنامه‌های ابلاغی دادستانی کل کشور درخصوص جرایم و […]

ارسال توسط :

عتباتی گفت : سرقت ضمن اینکه جرم علیه اموال است بلحاظ اثر منفی روانی جرمی علیه امنیت و آسایش شهروندان نیز می باشد.
چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرایم پرتکرار آذربایجان غربی با موضوع پیشگیری از جرم سرقت و پرونده‌های مانده در کارتابل ضابطین با توجه به برنامه‌های ابلاغی دادستانی کل کشور درخصوص جرایم و آسیب های اجتماعی پر تکرار عصر روز دوشنبه ۲ مهر ماه با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولان قضایی و فرماندهان انتظامی بوکان در دادگستری این شهرستان برگزار شد.
دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس بیان داشت: امروز در بازدید از حوزه قضایی بوکان توفیقی پیش آمد که در کنار اقداماتی که درخصوص مسائل صرف قضایی و تشکیلات دادگستری صورت پذیرفت در ارتباط با موضوعات پیرامون دستگاه قضایی جلساتی از جمله این جلسه مهم برگزار گردد.
عتباتی ادامه داد: در ارتباط با موضوع پیشگیری از وقوع جرم در آذربایجان غربی با توجه به شرایط خاص و منحصر به فردی که این استان از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دارد لذا اقتضائات خود را می طلب و بوکان به عنوان یکی از بزرگترین، پرجمعیت تربت و مهمترین حوزه‌های قضایی استان از این امر مستثنی نیست.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: آنچه که امروز مشخصاً مورد توجه است جرم سرقت و اتخاذ تدابیر موثر برای پیشگیری از این جرم مخل امنیت و آرامش فکری شهروندان است، جرمی که اثر مخرب روانی در جامعه ایجاد می کند چراکه سرقت ضمن اینکه جرم علیه اموال است بلحاظ اثر منفی روانی جرمی علیه امنیت و آسایش شهروندان نیز تلقی می شود.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها در جرم سرقت شناسایی اموال و بازگرداندن آنهاست که کاری سخت است اظهار داشت: باید در بحث سرقت تلاش کرد جنبه های پیشگیرانه تقویت گردد و در این مسیر شهروندان را با خود همراه کرد و از ظرفیت های مختلف همچون مدیریت شهری استفاده نمود و مدیران مجموعه ها نیز نسبت به اموال دستگاه خود نگاه دلسوزانه و متعهدانه داشته باشند که در غیر اینصورت مرتکب ترک فعل شده اند که قابل تعقیب کیفری است.
عتباتی در پایان به تعاملات خوب مجموعه ها در حوزه قضایی بوکان پرداخت و گفت: باید این تعاملات بین مجموعه های، قضایی، انتظامی و سایر مجموعه ها خصوصاً مدیریت شهری در بحث پیشگیری از وقوع جرم تقویت شود از جمله تقویت گشت ها و حضورهای میدانی و پیشگیری های کیفری و اعمال محدودیت برای سارقین زندانی اعمال شوند.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به نقش پیشگیری از وقوع جرم در امنیت و آسایش روانی مردم گفت: یکی از ماموریت های ویژه دادستانی ها پیشگیری و برخورد با جرم سرقت تحت عنوان جرایم پرتکرار است که باید با ایجاد حساسیت ویژه برنامه های هدفمند و مستمر در این مقوله در ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
تدبیر برای اقدامات پیشگیرانه در اماکن خصوصی و ایجاد حساسیت برای مدیران دستگاه ها برای حفاظت از اموال دستگاه متبوع که جزء بیت المال هستند و پیگیری و برخورد کیفری درخصوص سهل انگاری مدیران از دیگر مواردی بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به آنها اشاره کرد.
مجیدی در ادامه مواردی که می بایست ضابطین قضایی در اقدامات خود مورد توجه قرار دهند را بیان و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای اعضای حاضر جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.