چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در ارومیه به بهره برداری رسید
27 خرداد 1403 - 0:21
شناسه : 20512
7

 گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در ارومیه با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۶میلیارد ریال به بهره برداری رسید. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی روز شنبه در آیین بهره برداری از گلخانه ۶ هزار متری در روستای اردشاهی ارومیه افزود: گلخانه تولید سبزی و صیفی به روش هیدرو پونیک، در مساحت ۶ متر […]

ارسال توسط :

 گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در ارومیه با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۶میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی روز شنبه در آیین بهره برداری از گلخانه ۶ هزار متری در روستای اردشاهی ارومیه افزود: گلخانه تولید سبزی و صیفی به روش هیدرو پونیک، در مساحت ۶ متر مربع، با تسهیلات بانکی ۸۶.۴ میلیارد ریال و آورده شخصی ۷۰ میلیارد ریال، با میزان اشتغالزایی ۶ نفر مستقیم و ۱۲ نفر غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

جواد کرمی افزود: این اقدام در راستای تحقق نهضت گلخانه ها در استان که مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی است انجام گرفت.

وی بیان کرد: حفاظت از آب و خاک حرکت به سمت کشت گلخانه ای را ضروری کرده و در دولت سیزدهم در این راستا اقدامات بسیار مطلوبی محقق شده است.

کرمی اضافه کرد: در کنار توسعه گلخانه ها در استان کشت محصولات کم آب بر نیز در دستور کار بوده است و در منطقه آزاد ماکو کشت گردو و پسته پیگیری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: با بهره برداری از ۸۸ طرح در هفته جهاد کشاورزی که با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال انجام شد برای بیش از ۴۰۰نفر اشتغالزایی مستیم و غیر مستقیم شده است.

خسرو شهبازی اضافه کرد: چندین گلخانه، پروژه های آب و خاک، استخر های پرورش ماهی و ده ها طرح دیگر در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید که اغلب در راستای اشتغال زایی و مصرف بهینه آب بوده است.

وی اظهار کرد: توسعه گلخانه های آذربایجان غربی در دستور کار است و تعداد گلخانه های استان هم اکنون از ۲۴۲مورد به ۲۹۳مورد رسیده است.

شهبازی با بیان مزایای کشت گلخانه ای اضافه کرد: کاهش مصرف آب با افزایش ۱۰برابری راندمان تولید مهمترین ویژگی کشت گلخانه ای است.

وی گفت: طبق پیش بینی ها این گلخانه سالانه سه هزار و۵۰۰ متر مکعب آب مصرف دارد که بسیار کمتر از کشت به روش سنتی در مزرعه است.

گلخانه سبزی و سیفی هیدروپونیک در روستای اردشاهی ارومیه روز شنبه با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان و بهره برداران افتتاح شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.