چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
🔺 آنهایی که از تلخی های تاریخ درس نگیرند محکومند دوباره تلخی های تاریخ را بچشند.
23 اسفند 1400 - 12:29
شناسه : 16360
10

امین قاسمیان مدیر فرهنگی و رسانه ای 🔺 کردهای عراق و ایران دوستی دیرینه ای با هم دارند و در طول تاریخ در تراژدی های مختلف خون آنها به هم آمیخته است زمانی که صدام حسین بمب های شیمیایی بر سر ساکنین حلبچه انداخت و هزاران کرد را به خاک و خون کشید یک بهانه […]

ارسال توسط :

امین قاسمیان مدیر فرهنگی و رسانه ای

🔺 کردهای عراق و ایران دوستی دیرینه ای با هم دارند و در طول تاریخ در تراژدی های مختلف خون آنها به هم آمیخته است زمانی که صدام حسین بمب های شیمیایی بر سر ساکنین حلبچه انداخت و هزاران کرد را به خاک و خون کشید یک بهانه داشت دوستی و همکاری کردهای عراق با ایران بمب‌هایی که از همین اسرائیل و آمریکا و متحدانش گرفته بود.

🔺 اقلیم کردستان عراق یک منطقه استراتژیک برای ایران است و کردهای عراق علاوه بر دوستی قدیمی که با ایران دارند ایران را کشور دوم خود می‌دانند و در زمان جنگ عراق نیز به ایران پناهنده شدند و یک جمله معروف از مرحوم ملا مصطفی بارزانی رهبر معنوی کردها وجود دارد که ایشان گفته است هرکجا کرد هست آنجا ایران است به عبارت دیگر تمام کردهای جهان اصالتی ایرانی دارند.

🔺 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روابط بین کردهای عراق و ایران مستحکم تر شد و ایران در تحولات منطقه بیشتر از سایر کشور ها همیشه در کنار اقلیم کردستان بوده است و حتی در جنگ با داعش نیز ایران و در راس آن سپاه قدس به فرماندهی شهید سلیمانی هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر کمک تسلیحاتی در کنار اقلیم کردستان بوده است.

🔺 آقای مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان عراق در ۴ شهریور مصادف با ۲۶ اوت در دیدار صمیمانه با دکتر ظریف وزیر خارجه وقت ایران اعلام کرد هر زمان ما از ایران درخواست کمک و تسلیحات کرده‌ایم ایران جواب مثبت داده است و در جنگ با داعش ایران اولین کشوری بوده است که برای ما کمک تسلیحاتی فرستاد.

🔺 شبکه عربی الجزیره در زمان حمله داعش به کردستان عراق و در هنگام جنگ پیشمرگان کردستان عراق با داعش اعلام کرد حدود ۱۵۰۰ نیروی سپاه قدس در کنار واحدهای رزمی اقلیم کردستان علیه داعش می جنگند.

🔺 یک ضرب المثل قدیمی می گوید هیچ زمان دشمن پدر دوست فرزند نمی شود بمب های شیمیایی رژیم صهیونیستی و آمریکا هزاران کرد و ایرانی را به شهادت رسانده و هم اکنون در حلبچه و سردشت می‌توان آثار جنایات آنها را بر پیکره مردم شهر به وضوح مشاهده کرد.

🔺 مسئولان جمهوری آذربایجان و اقلیم کردستان هر چه زودتر باید در سیاست های خود بازنگری کنند و غده های سرطانی و لانه های جاسوسی رژیم صهیونیستی را در اسرع وقت از خاک خود بیرون کنند چرا که در منطقه هیچ دوستی نزدیک تر از ایران برای آنها نیست و در موضوع رفراندوم اقلیم کردستان عراق ثابت شد هیچ گاه نمی توان به آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی اعتماد کرد و تاریخ ثابت کرده است که کسانی که از تلخی های تاریخ درس نگیرند محکوم اند دوباره تلخی های تاریخ را بچشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.