شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت ×
پیچیده شدن عطر خوش نان های محلی در سیلوانا و صومای برادوست ارومیه
09 خرداد 1396 - 8:25
شناسه : 1034
36

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز : با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عطر و بوی نان های قدیمی و سنتی که در تنورهای آتشین نوار مرزی ارومیه پخته میشود بیشتر از سایر روزها به مشام میرسد. استفاده ار نان های قدیمی و سنتی همچون تپ تپه ؛ کاده ؛ لوشه و همچنین گرده […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز :

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عطر و بوی نان های قدیمی و سنتی که در تنورهای آتشین نوار مرزی ارومیه پخته میشود بیشتر از سایر روزها به مشام میرسد.

استفاده ار نان های قدیمی و سنتی همچون تپ تپه ؛ کاده ؛ لوشه و همچنین گرده از دیر بارز در بین مردم  مناطق سیلوانا و صومای برادوست رواج داشته است و در اکثر مناسبت ها و عیدها از جمله عید قربان نان های سنتی به یاد دوران گذشته زینت بخش سفره های سرتا سر برکت این مناطق بوده است.

عطر مست کننده و طعم ماندگار نان های سنتی کردستان  که آواره ای جهانی دارد را میتوان با گذر از  کوچه های سیلوانا و صومای برادوست به خوبی حس کرد زیرا نان های قدیمی و محلی از گذشته های خیلی دور در بین مردم عشایر نشین صومای برادوست و سیلوانا جایگاه به خصوصی داشته است که در این میان نباید نقش زنان را نادیده گرفت.

هنوزم بانوان زیادی هستند که فوت و فن پخت نان های سنتی سالم را میدانند و میتوانند با آموزش مختصر طریقه تهیه آن را به نسل جوان و کوکان خود نیز انتقال دهند تا آیندگان نیز  از عطر و بوی نان های سنتی بی نصیب نمانند.

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.