جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
26 آذر 1396 - 9:51
شناسه : 3321
16

چهره ی زیبای در حال توسعه کلانشهر ارومیه این روزها با حضور گدایان در چهار راه ها ، جلوی پارک ها ، بازار و … بصورت سازمان یافته باعث دل آزاری مردم و تخریب چهره شهر گردیده است . یکی از مهمترین و بروز ترین موضوعاتی که امروزه در کلان شهر ارومیه به صورت آشکارا […]

ارسال توسط :

چهره ی زیبای در حال توسعه کلانشهر ارومیه این روزها با حضور گدایان در چهار راه ها ، جلوی پارک ها ، بازار و … بصورت سازمان یافته باعث دل آزاری مردم و تخریب چهره شهر گردیده است .

یکی از مهمترین و بروز ترین موضوعاتی که امروزه در کلان شهر ارومیه به صورت آشکارا با آن مواجهیم متکدیان حرفه ای و سازمان یافته در سطح شهر و چهار راه ها می باشد که باعث تخریب چهره فرهنگی ارومیه شده مسئولین شهرداری باید هر چه سریعتر وارد عمل شوند .

اقدامات ارزشمند شهرداری کلانشهر ارومیه از ایجاد گرم خانه برای بی خانمان ها گرفته تا اهدای غذای گرم شبانه برای محتاجان نباید با این باند گدایان زیر سوال برود .

تکدی‌گری در معابر پر تردد ارومیه این روزها از نظر مردم و مسئولان تبدیل به امری طبیعی شده است به طوریکه با گذر از هر کوچه و خیابانی به وضوح شاهد متکدیان سازمان یافته ای هستیم که با فریب دادن مردم و برانگیختن حس ترحم آنها پول بی زحمت به جیب میزنند.

از عمده مسائل مهم که تا به امروز کمتر و یا اصلا به آن توجه نشده است پدیده تکدی گری و افزایش قارچ مانند آن در ارومیه می باشد که متاسفانه ارتباط مستقیم با ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه داشته است .

متکدیانی حرفه ای که هر روز نیز بر آمار آن افزوده می شود عمدتا افرادی می باشد که از سایر شهرها برای تکدی گری وارد ارومیه شهر مهربانی ها شده اند.

جولان متکدیان در پارکها. و سایر معابر پر تردد شهر ارومیه نه تنها باعث سلب آرامش شهروندان و گردشگران شده است بلکه چهره و فرهنگ زیبای شهر ارومیه را با خلق صحنه های تاسف آور و ناراحت کننده به تباهی کشانده اند.

اما دیگر وقت آن رسیده است که برای جلوگیری و مقابله با افزایش بیش از حد متکدیان در ارومیه شهروندان را از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش نسبت به عواقب کمک‌رسانی به متکدیان آگاه کرد مساله‌ای که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی بسیاری را برای شهروندان پدید آورد و به همین اساس ضروری است با عدم حمایت از متکدیان حرفه ای چهره شهر را از وجود چنین افرادی پاک کنیم تا بدین ترتیب شاهد بر چیده شدن ریشه برخی از مشکلات اجتماعی در ارومیه باشیم .

و اما مسئولین محترم سازمان بهزیستی و سایر ارگانهای مربوطه بایستی با عزم جدی متکدیان واقعی را که از روی نیاز مجبور به این کار می شوند را شناسایی و آنها را به مراکز خیریه و نهادهای مرتبط معرفی کرده تا به صورت برنامه‌ریزی شده حمایت های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.