شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
آخرین نفس های اتمام جاده ی بین المللی سرو ارومیه
07 خرداد 1397 - 7:54
شناسه : 4554
14

بارقه های امید در اتمام جاده بین المللی سرو ارومیه که دروازه اروپا نامیده می شود با تخصیص اعتبار دویست و بیست میلیاردی دولت ، نوید بخش روزهای خوب برای اقتصاد ملی در صورت همت مقامات دولتی برای استفاده از این ظرفیت بهینه می باشد . داشتن یک جاده ی ترانزیتی بین المللی در مرز […]

ارسال توسط :

بارقه های امید در اتمام جاده بین المللی سرو ارومیه که دروازه اروپا نامیده می شود با تخصیص اعتبار دویست و بیست میلیاردی دولت ، نوید بخش روزهای خوب برای اقتصاد ملی در صورت همت مقامات دولتی برای استفاده از این ظرفیت بهینه می باشد .

داشتن یک جاده ی ترانزیتی بین المللی در مرز کشور در نقطه ی اتصال به اروپا دسترسی به بازارهای بین المللی را تسهیل می نماید ، ظرفیتی که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شد.

مناطق مرزی در کشورهای توسعه یافته دارای شهرک های صنعتی مشترک تجاری و کارگاههای تولیدی زیادی می باشد که این خود زمینه ساز تولید به صادرات را در کشورهای اروپایی با کمترین هزینه ی انتقال و صادرات مهیا می کند .

کمتر از پنج روز از تخصیص اعتبار دویست و بیست میلیاردی دولت برای اتمام جاده بین المللی سرو می گذرد اما آنچه که نظر مردم منطقه و مسافران را به خود جلب کرده است پیشرفت چشم گیر و دور از انتظار این پروژه ملی در طول این مدت خیلی کم بوده است زیرا بالافاصله بعد از واریز اعتبارات لازم عملیات آسفالت آن آغاز گردید و با ادامه این روند بایستی در روزها  یا ماه های اخیر شاهد افتتاح این پروژه پیر و خسته باشیم.

منطقه صومای برادوست ارومیه و در راس آن شهر مرزی سرو از جمله مناطقی است که به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب از مزایای ترانزیتی بسیار بالایی در استان آذربایجان غربی و کشور بهره‌مند می باشد و به همین جهت با گسترش شبکه حمل‌و نقل و ارتباط مطمئن و کارآمد می‌توان از این مزایا در راستای افزایش درآمدهای ترانریتی و ارتقای صادرات کالای ایرانی در منطقه به نحو مطلوب استفاده بهینه کرد.

احداث و استاندارد سازی راههای مواصلاتی از جمله جاده ترانزیتی سرو از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در مناطق مرزی به شمار می رود زیرا بی شک وجود شبکه حمل و نقل و جاده های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با کشورهای همسایه که نوعی دروازه ورود به اروپا نیز محسوب می شود تاثیر بسزایی در رشد وشکوفایی فعالیت های اقتصادی کشور خواهد داشت.

با توجه به اینکه منطقه پهناور صومای برادوست ارومیه به دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی خاص از پناسیل بالایی در تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی را داراست اما متاسفانه هنوز با چالش‌های اولیه دست به‌گریبان است هر چند در سال‌های اخیر ، توجه دولت به امر ساماندهی بخش جاده ای و امکانات رفاهی از جمله انتقال گاز شهری و اجرای طرح های مختلف به صورت چشم گیری افزایش یافته است اما در سایه وجود قوانین سخت گیرانه گمرکی در بخش اشتغال زایی و درآمد شاهد جهش و رشد چندانی نبوده‌ایم.

با اتمام‌ جاده بین المللی سرو ارومیه و همچنین اصلاح برخی از بندهای تجارت گمرکی مخصوص مرزنشینان ، شرایط و بستر برای فعالیت ترانزیتی بیشتر از گذشته آماده خواهد بود و همین امر کافیست تا مردم مناطق نوار مرزی بتوانند از مزایای مرز نشینی خود که در طول این سالها هیچ گونه استفاده ای از آن نشده است را به نحو احسن استفاده کنند.

دولت محترم و مسئولین استانی می توانند با هموارتر ساختن قوانین ترانزیتی و همچنین با توجه ویژه به مرز نشینان قدم های مثبت زیادی را برای مبارزه با معضل بی کاری جوانان و مردم منطقه صومای برادوست ارومیه بردارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.