چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون کامل
21 شهریور 1400 - 11:44
شناسه : 14454
7

کشف موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا در بین کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند، تعجب همگان را برانگیخته است. تارنمای «News Gazette» نوشت این یک شگفتی بزرگ بود: کشف موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا در بین کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند «پویا اکبرزاده» مدیر ارشد دانشگاه ایلینویز، شام خود را […]

ارسال توسط :

کشف موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا در بین کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند، تعجب همگان را برانگیخته است.

تارنمای «News Gazette» نوشت این یک شگفتی بزرگ بود: کشف موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا در بین کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند

«پویا اکبرزاده» مدیر ارشد دانشگاه ایلینویز، شام خود را با یکی از بدترین ایمیل هایی که این روزها می توانید دریافت کنید خراب کرد: اخباری مبنی بر مثبت بودن تست کرونای وی.

اما یک مشکل وجود دارد. اکبرزاده در ترم بهار در اولین فرصت واکسینه شد. او گفت که پروتکل ها را رعایت کرده است، از دستور استفاده از ماسک پیروی می کند و به ندرت به جز ورزشگاه دانشگاه در صبح به جایی می رود.

اکبرزاده می گوید: برای من تعجب آور بود که جواب آزمایش مثبت بود. من حتی هیچ گاه به رستوران نمی روم زیرا احساس امنیت نمی کنم.

«مایک دلورنزو» معاون مدیریت و عملیاتی دانشگاه گفت: از روز اول کلاس ها در ۲۳ آگوست تا سه شنبه، ۱۵۹ مورد از ۲۳۳ آزمایش مثبت در محوطه دانشگاه جزو افرادی بودند که  واکسیناسیون آنان کامل شده بود.

این آمار فقط نشان دهنده دانشجویان واکسینه شده، اساتید و کارکنانی است که به آزمایش خود ادامه داده اند. افرادی که کاملا واکسینه شده اند نیازی به آزمایش منفی بزاق برای دسترسی به ساختمان های دانشگاه ندارند.

دلورنزو گفت: با توجه به میزان بالای واکسیناسیون ما در جامعه دانشگاهی، منطقی است که در این مرحله انتظار مثبت بیشتری در میان واکسینه شدگان وجود داشته باشد. آنچه واقعا اهمیت دارد این است که واکسن ها شدت علائم را کاهش داده و احتمال بستری شدن و مرگ را کاهش می دهند.

اکبرزاده می گوید که بدون علامت در برخی مناطق حضور یافته است.

او به مدت ۱۰ روز در آپارتمان یک خوابه خود قرنطینه می شود، در کلاس های مجازی شرکت می کند و علائم بیماری را به بخش بهداشت عمومی ایلینویز ارائه می دهد. او مراحل ایمنی را برای عدم حضوردر دانشگاه نیز دنبال کرده است.

او گفت: خوشبختانه، تست همه افرادی که من شخصا می شناختم منفی بودند، بنابراین فکر نمی کنم این بیماری را به شخص دیگری منتقل کرده باشم.

علیرغم حجم آزمایش کمتر که حدود ۵۵۰۰ در روز در مقایسه با ۱۰ هزار مورد در  روز یا بیشتر در روزهای ترم گذشته؛ این هفته در محوطه دانشگاه بالاترین تعداد پرونده های یک روزه را نسبت به کل ماه ها به ارمغان آورد.

در محیطی که اکثریت قریب به اتفاق واکسینه شده اند و حدود ۹۰ درصد از دانشجویان و بیش از ۸۰ درصد از اعضای هیات علمی هفته گذشته کارت های واکسن خود را در سیستم دانشگاه بارگذاری کرده بودند؛ شیوع نوع دلتا به عنوان ویروسی مسری تر، شرایط را پیچیده می کند.

«آویس وید» معاون مدیر بخش بهداشت عمومی  (Champaign-Urbana) گفت: اگرچه واکسن هنوز در جلوگیری از بیماری های شدید و مرگ بهترین گزینه است اما لزوما در محافظت از فرد در برابر آلوده شدن و انتقال آن به دیگران بی نقص نیست.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.