شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
ساخت سماوربرقی از قوطی‌شیرخشک ‌بچه‌ها
09 مرداد 1396 - 8:24
شناسه : 2056
29

محمدجبلو نوجوانی ١۶ ساله اهل روستای کایرمرگور ارومیه از تعطیلات تابستانی خود بعنوان فرصتی مناسب برای یادگیری صنعت و اشتغال در تعویض روغن استفاده کرده و با ابتکارات خاص خود توجه عموم مردم را به خود معطوف کرده است . تمام هم سن و سال های محمد جبلو این روز ها در کشور مشغول گذران […]

ارسال توسط :

محمدجبلو نوجوانی ١۶ ساله اهل روستای کایرمرگور ارومیه از تعطیلات تابستانی خود بعنوان فرصتی مناسب برای یادگیری صنعت و اشتغال در تعویض روغن استفاده کرده و با ابتکارات خاص خود توجه عموم مردم را به خود معطوف کرده است .

تمام هم سن و سال های محمد جبلو این روز ها در کشور مشغول گذران تعطیلات تابستانی هستند امّا کم نیستند نوجوانانی هم چون محمد که مثل یک مرد تمام سختی های امروز را پلی برای موفقیت درآینده می دانند .

محمد با تمام غرور نوجوانی خود کار کردن در تعویض روغن را نه تنها عار نمی داند بلکه فرصتی مناسب برای یادگیری علم و صنعت و موفقیت برای اشتغال در آینده ی خود معرفی می کند .

محد جبلو شاگرد این روزهای مغازه تعویض روغن ولات با مدیریت استاد فتح اله در شهرک زیوه است و توانسته با کمترین و محدودترین امکاناتی که حتی فکر آن به ذهن هم خطور نمی کند برای رفع عطش و تشنگی مشتریان در مغازه تعویض روغن، با قوطی شیر خشک ، المنت ، چند قطعه سیم و بهره گیری از ذوق و استعداد ، سماور کوچک و شاید بتوان گفت چای ساز  برقی کوچکی بسازد تا در اسرع زمان ممکن بتواند از آن استفاده و چایی دلنشین برای رفع خستگی  و پذیرایی درتعویض روغن  ولات مهیا کند.

اگرچه شاید این ابتکار و خلاقیت محمد  برای خیلی ها خصوصا در شهرهای بزرگ ابتکار کوچکی محسوب گردد اما تلنگریست برای ما که ارزش بسیاری از امکانات را نمی دانیم و براحتی دور می اندازیم و بدانیم گاهی اوقات مشکلات و سختی ها راهی است برای خلاقیت و استفاده بهتر و بیشتر از کمترین و محدودترین امکاناتی که بارها و بارها بدون استفاده دور انداخته ایم.

محمد شعار سال در راستای اقتصاد مقاومتی را الگویی در راستای پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی می داند و می گوید ایده های بزرگی در سرش برای پیشرفت و سربلندی کشورمان در آینده می پروراند و با تمام محرومیت ها انتظار کمک و جلب توجه مسئولین عزیز است .

خلاقیت امروز محمد شاگرد کوچک تعویض روغن ولات زیوه ، نمونه ای کوچک از استعداد ناشناخته جوانان و نوجوانان این مرز و بوم و بخصوص مناطقی همچون بخش سیلوانا و مرگور است که اگر مسئولین محترم و والدین از همان دوران درس و مدرسه با برنامه ریزی و مدیریت صحیح از این استعدادهای ناشناخته حمایت کنند  و برای محمد و امثالش کارگاههای تولیدی و آموزشی در ایام تعطیلات تابستانی ایجاد کنند حتما شاهد پیشرفت ، تولید و اشتغال در زمینه علم و عمل، بدستان همین آینده سازان کوچک ناشناخته خواهیم بود.

محمد جبلو

 

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.