شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
«احضار» چشم شیطان را کور کرد/ روایتی علیه نمادهای فراماسونری
03 خرداد 1400 - 13:01
شناسه : 12888
9

لوگوی سریال احضار با نماد «چشم جهان بین» در ابتدا حاشیه ها و انتقاداتی برای این سریال به همراه داشت که با توضیحاتی از قبیل نمادهای شیطان پرستی و فراماسونری این ابهامات برطرف شد. با پخش لوگوی سریال «احضار» حرف و حدیث های بسیاری در فضای مجازی و رسانه ها به وجود آمد. لوگوی سریال […]

ارسال توسط :
لوگوی سریال احضار با نماد «چشم جهان بین» در ابتدا حاشیه ها و انتقاداتی برای این سریال به همراه داشت که با توضیحاتی از قبیل نمادهای شیطان پرستی و فراماسونری این ابهامات برطرف شد.

با پخش لوگوی سریال «احضار» حرف و حدیث های بسیاری در فضای مجازی و رسانه ها به وجود آمد. لوگوی سریال درباره «چشم جهان بین» بود که چیزی در چشم است که گویی آمیخته به خون است و نماد خرافه گری است.

از ابتدا که این سریال با این لوگو معرفی شد بسیاری بدون اطلاع از مضمون و محتوای اثر به گمانه زنی پرداخته و آن را بی توجهی مدیران و سازندگان اثر به کاربرد آن و نماد خاص  فراماسون ها دانسته و زبان انتقاد گشودند.

اما در ابتدا هم کارگردان سریال، علیرضا افخمی توضیح داد که استفاده از لوگو کاملا با مضمون اثر تطابق دارد. افخمی تلاش کرد با ارایه داستان های های مناسب، عرفان های کاذب و فال گیری و احضار روح را بر اساس فتوای علما و باورهای دینی مردود دانسته و در ارایه آن با ظرافت عمل کند.

«علیرضا افخمی» کارگردان این سریال پیش‌تر با آثاری چون «اغما و او یک فرشته بود» خودش را در این ژانر محک زده بود، عناوینی که در زمانه خودش حرف‌ی برای گفتن داشتند و با استقبال مخاطبان همراه شدند.

تمسک جوییدن و سرک کشیدن برخی خانواده‌ها و جوانان در ماوراءطبیعت باعث شده تا بدون توجه به علم، برخی افراد تنها از سر کنجکاوی وارد این مباحث که به لحاظ باورهای دینی مطرود است شده و آسیب های روحی و روانی بسیاری متحمل شوند.

روایتی علیه نمادهای فراماسونری و شیطان پرستی

چشم جهان بیان نمادی است متشکل از یک چشم که اغلب توسط پرتوهایی از نور احاطه می‌شود و معمولاً در یک مثلث قرار می‌گیرد. این تک چشم، نماد پول رایج آمریکا(دلار) و بسیاری از شرکت های سرمایه داری و آرم برخی کالاها است. فراماسون ها طبق اساسنامه خود بایستی طی ۲۰ سال آینده تمامی شهرهای بزرگ دنیا را مملو از نمادهای فراماسونی همچون چشم جهان بین، هرم، ابلیسک (مشترک بین فراماسون ها و شیطان پرستان) کرده به طوریکه ذهن و چشم مخاطبان کشورهای مختلف را برای پذیرش عقائد فراماسونری در تمامی شئونات زندگی در آینده عادت دهند.

متاسفانه در برج «ابراج البیت‌» خاندان آل سعود هم این نمادها دیده می شود. این برج در حریم خانه خدا قرار دارد؛ برجی که به‌عنوان پنجمین برج بزرگ دنیا و یکی از نمادهای معروف شیطان‌پرستی، توسط یکی از معروفترین معماران فراماسونر در کنار خانه خدا طراحی و ساخته شده است.

فراماسون ها معتقدند که چشم لوسیفرهمان نماد شیطان است و کسی که قدرت کنترل آن را داشته باشد، بر تمام دارایی های جهان حکومت می کند. این علامت  معمولا در پیشگویی ها به کار می رود. جادوها، نفرین ها، کنترل های روحی و تمامی انحرافات تحت این علامت کار می کنند.

به لحاظ فلسفی انسان دو دیدگاه (چشم) دارد . یک دیدگاه معنوی و دیدگاه مادی؛ در حقیقت فراماسون ها به یک دیدگاه (چشم) اعتقاد دارند و آنهم دیدگاه مادی (سرمایه داری) است و معنویت (دین) در عقائد فراماسون ها یا بهتر بگوییم لیبرالیست ها حذف شده و معنای حقیقی چشم جهان بین نیز همین است. چشم جهان بین، یعنی دنیا را با چشم ما(مادی) ببینید!!

 سریال «احضار» سعی کرده بود با اشاره به این چشم، گمراهی برخی فریب خوردگان شیطان را روایت کند. این سریال با توجه به داستان های فرعی خود تلاش کرد تا به مخاطب این آگاهی و هشدار برای جوانان داده شود که فریب افراد سودجو و گمراه را با عناوینی همچون احضار روح و عرفان های کاذب نخورند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.