شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
اختلاف در کنگره آمریگا بر سر “برجام” شدت گرفت
06 اسفند 1399 - 11:32
شناسه : 11468
9

در حالی سناتور دموکرات از ماساچوست به همراه ۱۰ سناتور دیگر با ارایه طرحی، از تلاش دولت بایدن برای دیپلماسی با ایران حمایت کرده اند که ۱۵ نفر از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور از او خواسته اند از لغو تحریم‌های ایران خودداری کند.  بنابر گزارش های منتشر شده، سناتور […]

ارسال توسط :

در حالی سناتور دموکرات از ماساچوست به همراه ۱۰ سناتور دیگر با ارایه طرحی، از تلاش دولت بایدن برای دیپلماسی با ایران حمایت کرده اند که ۱۵ نفر از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور از او خواسته اند از لغو تحریم‌های ایران خودداری کند.

 بنابر گزارش های منتشر شده، سناتور ادوارد جی مارکی روز سه‌شنبه طرحی را ارائه داد که به موجب آن، از تلاش دیپلماتیک جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای برگرداندن همه طرف‌ها به پیروی کامل از تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به عنوان توافق هسته‌ای ایران شناخته می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

در این طرح آمده است هفته گذشته، دولت بایدن دعوت اتحادیه اروپا را برای پیوستن به گفت‌وگو با طرف‌های باقیمانده برجام پذیرفت، این گام اولیه در راه احیای اجرای کامل توافقنامه ۲۰۱۵ است.

طرح حمایت از دیپلماسی بایدن با ایران را علاوه بر مارکی، الیزابت وارن، برنی سندرز، تامی داکورث، پاتریک لیهی، دایان فینستاین، کریس مورفی، تامی بالدوین، پتی موری ، کریس وان هولن و جف مرکلی امضا کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.