شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
از تپش افتادن قلب واحد های تولیدی در شهرک های صنعتی ارومیه
01 مرداد 1396 - 0:05
شناسه : 1911
30

در چند سال گذشته بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان آذربایجان غربی در بخش های مختلف صنعتی به دلیل عدم حمایت دولت و رکود بیش از حد اقتصاد کشور تعطیل و یا از چرخه تولید خارج گردیده است که همین امر باعث افزایش بیکاری در کلان شهر ارومیه شده است. چرخ های کارخانجات واحدهای […]

ارسال توسط :

در چند سال گذشته بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان آذربایجان غربی در بخش های مختلف صنعتی به دلیل عدم حمایت دولت و رکود بیش از حد اقتصاد کشور تعطیل و یا از چرخه تولید خارج گردیده است که همین امر باعث افزایش بیکاری در کلان شهر ارومیه شده است.

چرخ های کارخانجات واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی ارومیه که زمانی با تمام ظرفیت خود مشغول فعالیت بود اینک در اوج ناباوری از کار افتاده است و هر روز نیز بر تعداد آن افزوده می شود.

کارخانجات بزرگ و کوچکی که زنگ تعطیلی شان در چند سال گذشته به صدا درآمده بود اینک بدون توجه به هشدارها با شدت بیشتری نسبت به گذشته ادامه می یابد و بی شک ادامه این روند نه تنها باعث از ریل خارج شدن اقتصاد نابسامان ارومیه خواهد شد بلکه موجی از بیکاری در جامعه به دنبال خواهد داشت

رکود بی سابقه اقتصاد؛ عدم حمایت قاطع دولت از واحدهای تولیدی ؛تحریم  و همچنین افزایش بی رویه کالای قاچاق در بازار از عوامل مهم و تاثیر گزار از تپش افتادن قلب واحد های تولیدی کلان شهر ارومیه می باشد.

با توجه به اهمیت تاثیر گذار و مهم واحد های تولیدی در اقتصاد جامعه ضرورت پیگیری این مساله امری حیاتی به شمار می رود زیرا در جامعه ای که شهرک های صنعتی آن غیر فعال و تعطیل باشند مردم به ناچار به مشاغل کذب و غیر قانونی روی خواهد آورد.

دولت برای مقابله با بی کاری و تعطیلی واحد های تولیدی می تواند با درنظر گرفتن بسته های حمایتی و ارایه ی یارانه به بخش تولید و محدود کردن واردات کالاهای بی اساس زمینه را برای فعالیت دوباره تولید کنندگان داخلی را فراهم سازد زیرا تعطیلی بسیاری از کارخانجات و واحد های تولیدی نتیجه بی توجهی دولت به تولید داخل بوده است.

اما آنچه که این خصوص دارای اهمیت می باشد نقش تاثیر گزار مردم در جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی می باشد زیرا فرهنگ سازی در جامعه برای خرید کالای داخلی توسط مردم نه تنها باعث مشغول به کار شدن افراد زیادی در این واحد ها می شود بلکه با حمایت از تولید داخلی واردات کالاهای خارجی بی کیفیت نیز کاهش می یابد .

  پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.