دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت ×
استاندار: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اولویت آذربایجان‌غربی است
25 فروردین 1403 - 23:22
شناسه : 20162
7

استاندار آذربایجان غربی گفت: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان لازم است و اولویت بخش اقتصادی استان به شمار می رود. محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: سرمایه گذاران نباید در زمینه روند سرمایه گذاری و تخصیص زمین در استان با مشکل مواجه باشند. وی اضافه کرد: […]

ارسال توسط :

استاندار آذربایجان غربی گفت: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان لازم است و اولویت بخش اقتصادی استان به شمار می رود.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: سرمایه گذاران نباید در زمینه روند سرمایه گذاری و تخصیص زمین در استان با مشکل مواجه باشند.

وی اضافه کرد: تدوین برنامه ای جامع در زمینه سرمایه گذاری در استان لازم است و باید اراضی قابل واگذاری به سرمایه گذاران که معارض ندارد، در اختیار آنان قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال، سرمایه گذاری و اقتصاد از مباحث مهم مطرح برای توسعه استان هستند، ادامه داد: ارایه ایده ها و طرح های خلاقانه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی موجب پویایی و حرکت جامعه و پیشرفت می شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح هایی که ارائه می شود لازم است طرح هایی باشند که منجر به تغییر و تحول شوند و مدیران اجرایی ارایه طرح های اثر بخش را در برنامه خود داشته باشند تا بتوانیم بعد از مصوب کردن فرایند اجرایی آغاز شود.

معتمدیان با بیان اینکه جهش تولید با مشارکت مردم محقق می شود، گفت: لازم است دستگاه های اجرایی با همفکری و هم افزایی راههای مشارکت مردم در بخش تولید را احصا کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری دارای الزاماتی است، افزود: اشراف مدیران نسبت به حوزه های زیر مجموعه از ملزومات کار در بخش سرمایه گذاری است تا بتوانند اطلاعات دقیق کاربردی منجر به جذب سرمایه گذار ارائه دهند و این موضوع نیز نیازمند به‌روزرسانی است.

وی اضافه کرد: برای این منظور استفاده از مشاوران قوی و توانمند هم لازم است و هر حوزه در استان در بحش خود باید به این موضوع اهتمام داشته باشد تا ظرفیت ها و میزان توانمندی استان در بخش سرمایه گذاری مشخص شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه لازم است در جذب بر روی خود سرمایه گذاران استان متمرکز شد، ادامه داد: این استان سرمایه گذاران با انگیزه و خوشنام بسیاری دارد که می توان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

معتمدیان اظهار کرد: نباید این سرمایه گذاران را رها و فراموش کرد و لازم است به آنان بسته تشویقی هم اعطا شود که این بسته تشویقی ارائه بهترین تسهیلات و روان سازی خدمات مورد نیاز آنان است.

وی گفت: پاس‌کاری‌های بین دستگاه ها، رقابت بین دستگاها و لج و لجبازی ها، نگاه های سیاسی و عجیب و غریب را باید کنار گذاشت و فرآیند ارائه خدمات باید تسهیل شود که مسوولیت آن برعهده مرکز تسهیلات سرمایه گذاری است.

وی افزود: برگزاری جلسات مستمر با بخش خصوصی و سرمایه گذاران ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال نیز از برنامه های ما در سال جاری است و لازم است بانک اطلاعاتی استان در این زمینه کامل شود و از همه واحد های نیمه فعال که در بخشهای مختلف هستند اطلاعات دقیقی مورد نیاز است تا عارضه یابی آنان براساس ارزش واحد های نیمه فعال انجام شود تا در نشست های آتی به چرخه تولید بازگردانده شوند.

معتمدیان با اشاره به مزیت های اقتصادی استان در بخش پایانه های مرزی بیان کرد: نیازمند انجام ساماندهی نابسامانی ها و وضعیت های موجود موانع و مشکلات هستیم و بر اساس اولویت ها مورد به مورد تصمیم گیرها برای رفع موانع و هماهنگی ها انجام شود.

وی ادامه داد: در بخش توسعه و احداث پایانه های جدید هم برنامه هایی داریم و در چند روز آینده میزبان هیاتهایی از کشور های همسایه برای جانمایی مرز کوره رش خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مرز کیله و منطقه چالدران نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: موضوع محرومیت زدایی هم در دستور کار است و در صدد هستیم در این زمینه اقدامات را توسعه دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نهضت ملی مسکن افزود: اقدامات تامین زمین و ساخت در این موضوع پیگیری می شود ما در تامین زمین درردیف استانهای پیشرو کشور هستیم ولی در زمینه احداث نیازمند تلاش بیشتر هستیم و این موضوع هم از اولویت های همه دستگاههای مربوطه است تا در فراهم کردن زیرساختها همکاری کنند.

معتمدیان درباره طرح جامع شهر ارومیه هم بیان کرد: به رغم مقاومت های موجود امید است به اتمام برسد و هر آنچه لازم است انجام شود تا به اتمام برسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.