دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت ×
استخدام ۲ میلیون کارمند جدید در دولت!
25 بهمن 1400 - 11:56
شناسه : 16072
13

استخدام ۲ میلیون کارمند جدید در دولت! برنامه ای کارشناسی است که منجر به استاندارد شدن اندازه دولت ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی خواهد شد. ، استخدام ۲ میلیون کارمند جدید در دولت! برنامه ای کارشناسی است که منجر به استاندارد شدن اندازه دولت ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی خواهد شد. علیرغم تصور عام؛ […]

ارسال توسط :

استخدام ۲ میلیون کارمند جدید در دولت! برنامه ای کارشناسی است که منجر به استاندارد شدن اندازه دولت ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی خواهد شد.

، استخدام ۲ میلیون کارمند جدید در دولت! برنامه ای کارشناسی است که منجر به استاندارد شدن اندازه دولت ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی خواهد شد.

علیرغم تصور عام؛ و غلط؛ بخش دولتی ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی که اقتصادهای باز دارند، بسیار کوچک بوده و به دلیل کم بودن تعداد کارکنان در تنگنا قرار دارد.

تعداد کارکنان دولت آمریکا بیش از ۲۲ میلیون نفر با سهم ۱۶ درصد از کل اشتغال این کشور است.

میانگین سهم کارکنان دولت از نیروی کار در کشورهای OECD نیز حدود ۱۷ درصد است که به آمار دولت آمریکا بسیار نزدیک است.

سهم کارکنان دولت از نیروی کار کشورهای اتحادیه اروپا بین ۱۰ تا ۳۰ درصد (میانگین ۱۶ درصد) است، اما کشورهای اسکاندیناوی (سوئد، دانمارک و نروژ) دارای بالاترین سهم دولت از اشتغال (به میزان ۳۰ درصد) هستند.

سهم اشتغال نیروی کار در دولت ایران بین ۸ تا ۹ درصد است که یکی از پایینترین رقم ها در دنیا محسوب می شود، اما مدیریت حاکم بر اقتصاد در یک آدرس غلط دادن سازماندهی شده، همواره کارمندان دولت را زیاد و باعث ناکارآمدی معرفی کرده است.

این منطق مقصر نشان دادن نیروی کار، در صنعت خودرو نیز وجود دارد و درحالیکه تنها ۶ درصد از هزینه تمام شده ایران خودرو به کارگران تعلق دارد، مدیریت سیاسی صنعت خودروسازی کشور آنها را دلیل گرانی و بی کیفیتی خودرو معرفی می کند.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.