شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
استقبال متکدیان مهربان از معدود مسافران خارجی در پایانه مرزی سرو
19 فروردین 1397 - 11:02
شناسه : 4160
11

شهر مرزی سرو ارومیه نقطه ی اشتراک پایانه ی مرزی ایران با ترکیه می باشد و نزدیک ترین شهر ترکیه به گمرک شهر وان است و مسئولان شهر وان امسال با گل و هدیه از مسافران ایرانی که برای تفریح به کشور ترکیه سفر می کردند پذیرایی کردند و این در صورتی می باشد که […]

ارسال توسط :

شهر مرزی سرو ارومیه نقطه ی اشتراک پایانه ی مرزی ایران با ترکیه می باشد و نزدیک ترین شهر ترکیه به گمرک شهر وان است و مسئولان شهر وان امسال با گل و هدیه از مسافران ایرانی که برای تفریح به کشور ترکیه سفر می کردند پذیرایی کردند و این در صورتی می باشد که در این طرف گمرک گدایان از معدود توریست های خارجی استقبال می کردند.

در حالی به پایان تعطیلات نوروزی رسیده ایم که پایانه مرزی سرو همچنان شاهد خروج گردشگران پر تعداد کشورمان به ترکیه است .در تعطیلات نوروزی امثال بیش از ۶۰ هزار نفر از پایانه مرزی سرو وارد کشور ترکیه شده است که همین امر باعث شکسته شدن رکورد خروج گردشگر از این مرز می باشد.
اما انچه که در این میان جلب توجه میکند کاهش نامحسوس ورود گردشگران خارجی به کشورمان می باشد که در طی این مدت فقط حدود ۳۰۰ نفر گردشگر خارجی وارد کشورمان شده هست که انها نیز ایرانیان مقیم خارج بوده اند.
اما انچه که باعث گردیده کفه ترازو به طور کامل به نفع ترکیه سنگینی کند سیاست های موفق گردشگری کشور ترکیه می باشد که توانسته با مهیا کردن امکانات رفاهی مناسب و به روز و همچنین کاهش دادن هزینه های اقامت به عنوان مقصد اصلی گردشگران کشورمان محسوب شود.
استقبال مسولین ترکیه از مسافران کشورمان به زبان فارسی و نصب بنر های خوش آمد گویی در مسیرهای تردد مسافران و همچنین پرداخت سوبسید به هتل داران برای کاهش هزینه های هتل از جمله سیاست های ترکیه برای جذب گردشگران کشورمان می باشد .
اقتصاد کشور ترکیه که متکی به توریسم می باشد توانسته است با سیاست های مناسب و به روز خود تبدیل به مقصد اصلی گردشگران کشورمان و حتی سایر کشورها باشد و همین امر باعث شکوفا شدن و رونق اقتصادی کشور ترکیه شده است.
خروج ۶۰ هزار نفری مسافر آن هم فقط از مرز سرو نشان از ناکارآمدی و ضعف مسولین در جذب گردشگر را به خوبی نشان می دهد زیرا به عنوان مثال هزینه مسافرت به کشور ترکیه به مراتب پایین تر از مسافرت های داخلی می باشد .
در شرایط کنونی هزینه اقامت یک روزه در هتل های معمولی کشورمان حدود ۳۰۰ هزار تومان می باشد ولی این در حالیست که هزینه اقامت در یک هتل چهار ستاره و با کیفیت در کشور ترکیه حدود ۵۰ هزار تومان می باشد .
مسولین کشور ترکیه برای جذب گردشگران با اهدای گل و شیرینی به استقبال گردشگران کشورمان می رود و این در حالیست که چند صد متر این طرف یعنی در پایانه سرو متکدیان مهربان با دست های باز و وضعیت ظاهری نامناسب به استقبال معدود مسافران خارجی می روند .
به راستی اشکال کار کجاست ؟ زیرا هر انچه که دولت ترکیه پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می کند به همان اندازه ما نیز پس رفت می کنیم .
ورود بی سابقه گردشگران کشورمان به ترکیه که هر ساله نیز بر آمار آن افزوده می شود چندین سال است که زنگ خطر فرهنگی را به صدا در آورده است اما مسولین محترم در عرصه گردشگری با سیاست های شکست خورده و برنامه ریزی های نا مناسب همچنان بر تبل خود می کوبند.
فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری کشور و فراهم کردن امکانات رفاهی و همچنین احداث هتل های مناسب و استاندارد با هزینه های اندک بی شک نه تنها باعث جذب گردشگران خارجی خواهد شد بلکه باعث کاهش چشم گیر خروج گردشگران داخلی نیز خواهد شد .
حمایت از سرمایه گزاران داخلی و فراهم کردن بستر مناسب برای جذب سرمایه گزارهای خارجی نیز که تا کنون از سوی دولت صورت نگرفته است تاثیر به سزایی در آبادانی و شکوفایی صنعت گردشگری کشورمان خواهد شد که انشالله در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد شکوفا شدن صنعت گردشگری کشورمان باشیم.

 

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.