شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
افتتاح مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی در ارومیه
10 شهریور 1400 - 12:44
شناسه : 14277
7

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در تشریح این خبر گفت: این مرکز با هدف ایجاد مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی به منظور حفظ جمعیت مطمئن به عنوان ذخیره ژنتیکی و همچنین نجات نسل گوزن زرد ایرانی در سطح استان و کشور ایجاد شده است. نظری افزود : این پروژه در فاز یک به […]

ارسال توسط :

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در تشریح این خبر گفت: این مرکز با هدف ایجاد مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی به منظور حفظ جمعیت مطمئن به عنوان ذخیره ژنتیکی و همچنین نجات نسل گوزن زرد ایرانی در سطح استان و کشور ایجاد شده است.

نظری افزود : این پروژه در فاز یک به مساحت ۰/۱۶ هکتار  با اعتبار یک میلیارد ریال ،در فاز دوم پروژه در مساحت  ۳ هکتار با اعتبار  ۹ میلیارد ریال به اتمام‌ رسیده است.

وی در ادامه  گفت: فاز سوم  نیز در مساحت ۳ هکتار با اعتبار  ۷ میلیارد ریال در دست اجرااست.

مرکز پرورش گوزن زرد ایرانی در ۳۰ کیلومتری جاده ارومیه به مهاباد واقع شده است و در آن در کناار تجهیزات حفاظتی فیزیکی ، ۳ باب آبشخور و سه سر پناه هریک به مساحت ۱۰ متر مربع احداث شده است .

این مرکز به مناسبت گرامی داشت هفته دولت با حضور نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی و رسول مقابلی فرماندار ارومیه  افتتاح شد.

در ادامه برنامه حاضرین در برنامه از مرکز هماهنگی، پایش و آینده پژوهی دریاچه ارومیه نیز که در این مرکز واقع شده است بازدید کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.