شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
اقبال بیشتر برای سفر به ترکیه
24 اسفند 1396 - 8:18
شناسه : 3817
13

وضعیت گمرک سرو ارومیه  هر سال نسبت به سال قبل برای پذیرایی از هم وطنان عزیزمان که به ترکیه در تعطیلات نوروزی سفر می کنند پر رونق تر می گردد اتفاقی که این روز ها تاثیرات منفی رفتار اجتماعی جامعه را با تاثیر پذیری از رفتار سکولاری حاکمیت ترکیه در رواج بی بند و باری […]

ارسال توسط :

وضعیت گمرک سرو ارومیه  هر سال نسبت به سال قبل برای پذیرایی از هم وطنان عزیزمان که به ترکیه در تعطیلات نوروزی سفر می کنند پر رونق تر می گردد اتفاقی که این روز ها تاثیرات منفی رفتار اجتماعی جامعه را با تاثیر پذیری از رفتار سکولاری حاکمیت ترکیه در رواج بی بند و باری مشاهده می کنیم.

با نزدیک شدن به ایام نوروز موج جدیدی از مسافرت ها از گمرک مرزی سرو در حال شکل گیری می باشد خروج مسافر از پایانه مسافری سرو هر سال نسبت به مدت مشابه سالهای قبل به شدت در حال افزایش است و همین امر زنگ خطر را بیش از گذشته برای صنعت گردشگری کشورمان را به صدا دراورده است.
هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال گمرک مرزی سرو شاهد حضور گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور می باشد که کشور ترکیه را به عنوان مقصد اصلی خود برای مسافرت انتخاب کرده اند.

اما انچه که باعث گردیده تا مردم کشورمان ترکیه را به عنوان کشور مقصد برای مسافرت انتخاب کنند عدم اماده بودن زیر ساختهای صنعت گردشگری کشورمان می باشد زیرا ترکیه به اندازه ایران امکانات و پتانسیل ندارد اما توانسته با تکیه بر صنعت گردشگری و فراهم کردن جذابیت‌های مناسب کفه ترازو را در صنعت گردشگری به نفع خود سنگین کند.

کشور عزیزمان ایران با دارا بودن پتانسیل های خفته در عرصه گردشگری بی شک میتواند حرف های زیادی را در منطقه برای گفتن داشته باشد اما متاسفانه همان طور که قابل درک است تا کنون نتوانسته ایم در جذب گردشگر موفق ضاهر شویم

گردشگران کشورمان سالانه به طور متوسط چندین میلیون دلار ارز از کشور خارج میکنند که اگر همین مبلغ را در صنعت گردشگری کشور خودمان سرمایه گزاری کنیم بی شک میتوان به طور قابل ملاحضه ای مانع خروج ارز از کشور باشیم.

مسولین گردشکری کشورمان باید با اقدامات مناسب زمینه معرفی هر چه بیشتر ایران به جهانیان و جذب گردشگر را فراهم کنند چراکه گردشگری باعث افزایش تبادلات، تعاملات فرهنگی، اجتماعی و جذب سرمایه‎گذاران بخش خصوصی شده که نتیجه این موارد افزایش رویکردها، هنجارها و کاهش تهاجم فرهنگی خواهد شد.

امروزه به طور یقین صنعت گردشگری یکی از درآمدهای پایدار به شمار میرود که همه کشورهای با افزایش فعالیت های مختلف در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری خود، رقابتی سخت را به‌وجود آورده‌اند و جامانده‌های از این رقابت همچون کشورمان سهم بسیار کمی از بازار چند صد هزار میلیارد دلاری این صنعت پویا را از آن خود می‌کنند.

کشور عزیزمان ایران همواره یکی از کشورهای بزرگ منطقه است که با وجود داشتن جاذبه‌های گردشگری و توریستی خارقلعاده حتی بین کشورهای منطقه نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند این اتفاق در نتیجه غفلت مسولین گردشگری کشورمان رخ داده در حالی که کشورهای همسایه توانسته‌اند با در دست گرفتن نبض گردشگری و شناسایی نیازهای گردشگران، زمینه را برای حضور آنها در کشورشان فراهم کنند و این یعنی درآمد و اشتغال‌ بیشتر برای کشور میزبان.

اما با تمام این توصیفات انشالله مسولین کشورمان این واقعیت مهم را حس کرده باشند که وابستگی به ذخایر نفتی به طور همیشگی پایدار نخواهد بود و یقینا روزی به پایان خواهد رسید و اینک فرصت خوبیست تا با سرمایه گزاری و شناسایی نقاط ضعف خود صنعت گردشکری کشورمان را متحول کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.