چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
اقتصاد سیاسی ایران به زبان ساده/ دو امتیاز ویژه دولت برای میلیاردرها
21 مرداد 1400 - 7:51
شناسه : 14022
8

دو امتیاز ویژه برای میلیاردرها در نظر گرفته شده است که اگر دارای میزان خاصی ثروت به بالا باشید به شما تعلق می گیرد. دو امتیاز در اقتصاد ایران به طور ویژه برای میلیاردرها در نظر گرفته شده است که اگر دارای میزان خاصی ثروت به بالا باشید به شما تعلق می گیرد، در غیر […]

ارسال توسط :

دو امتیاز ویژه برای میلیاردرها در نظر گرفته شده است که اگر دارای میزان خاصی ثروت به بالا باشید به شما تعلق می گیرد.

دو امتیاز در اقتصاد ایران به طور ویژه برای میلیاردرها در نظر گرفته شده است که اگر دارای میزان خاصی ثروت به بالا باشید به شما تعلق می گیرد، در غیر اینصورت نمی توانید از آن نصیبی داشته باشید.

نخستین امتیاز، استفاده از یارانه انرژی است. در صورتی که دارای خودروهای زیاد و پرمصرف، خانه های بزرگ و بهتر از همه صنایع انرژی بر مانند فولاد هستید می توانید در ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه انرژِی کشور سهیم شوید، اما اگر تنها یک لامپ به سقف منزل آویزان کرده اید، یارانه انرژی شما تقریبا صفر خواهد بود.

دومین امتیاز، وام های کلان بانکی است که تضمینی برای بارپرداخت آنها وجود ندارد. اگر بتواند یک وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرید، با ضمانت های محکم نمی توانید از دادن اقساط بانک فرار کنید، اما اگر بتوانید به جای ۵۰ میلیون تومان؛ ۵۰۰ میلیون تومان و یا بیشتر وام بانکی بگیرید، در آنصورت می توانید با یک دفترچه سفته مساله ضمانت را حل کرده و وام ۵ ساله را ۲۰ سال کش دهید و در نهایت اگر نتوانید از انواع راههای فراری که بانک به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید، به قیمت واقعی یک ۳۰ ام وام را در اواخر عمر خود تسویه کنید و از شما به عنوان کارآفرین یاد شده و تشویق شوید.

نیمی از مردم ایران هرگز وم بانکی دریافت نکرده اند، اما اقساط وام ها را با تورمی که بر آنها تحمیل می شود بازپرداخت می کنند.

هر دولتی که بخواهد این وضعیت را تغییر دهد بدون شک به دنبال کمک به مردم و اجرای عدالت است، در غیراینصورت کاری به عدالت ندارد و در راستای حفظ وضع موجود و دامن زدن به فاصله طبقاتی حرکت می کند.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.