شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
اقدام درخور تحسین آقای سخنگو
09 تیر 1400 - 13:35
شناسه : 13377
8

هر قدر رفتار ربیس سازمان محیط زیست در برخورد با حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران قابل نقد بود، اقدام سخنگوی دولت، آقای علی ربیعی و تنی چند از دولتمردان در ملاقات با خانواده خبرنگاران یاد شده شایسته تحسین و ترویج است. آداب دانی و ابراز همدردی بی شایبه آقای ربیعی که خود نیز سال ها قبل […]

ارسال توسط :

هر قدر رفتار ربیس سازمان محیط زیست در برخورد با حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران قابل نقد بود، اقدام سخنگوی دولت، آقای علی ربیعی و تنی چند از دولتمردان در ملاقات با خانواده خبرنگاران یاد شده شایسته تحسین و ترویج است.

آداب دانی و ابراز همدردی بی شایبه آقای ربیعی که خود نیز سال ها قبل در یک حادثه جاده ای داغدار فرزند شده است همان چیزی است که در چنین موقعیت هایی لازمه مسوولیت شناسی و مردم داری است و چون آبی است بر آتش دل داغ دیدگان و ایکاش که چنین رفتارهایی محدود به جامعه رسانه ای نشود و تمام اقشار جامعه در حوادثی که یک سوی آن مرتبط با مسوولیت مستقیم و غیر مستقیم دولت و حاکمیت است شاهد چنین ادب شناسی از سوی همه دولتمردان باشند.

مسلما موجود انسانی هر قدر هم که صاحب اختیار و قدرتمند باشد دارای نقص ذاتی است و ناتوان از کنترل تمامی فرایندها و عوامل پیچیده ای است که او را احاطه کرده اند. هیچ میزانی از دقت و سخت کوشی در مدیریت قادر نیست رخدادهای غیر قابل انتظار و پیش بینی ناپذیر را مهار کند. اما  مسوولیت شناسی به معنای توفیق در تحقق چنین امر محالی نیست بلکه عبارت است از بروز رفتار مناسب موقعیت به گونه ای که وجدان فردی و عمومی و عرف های فرهنگی یک جامعه بر درستی این رفتار گواهی دهد.

هیچیک از این دلجویی ها به معنای نادیده گرفتن حق آسیب دیدگان یا مسوولیت  مقصران نیست اما حتی در مواردی که اثبات قصور یا تقصیر حقوقی در چنین حوادثی  دشوار و پیچیده یا اثبات ناپذیر است باز هم مسوولیت دلجویی از آسیب دیدگان  بر دوش دولتمردان سنگینی می کند.

اقدام آقای ربیعی فرهنگی را احیا و تقویت می کند که مدت هاست در فضای سیاست ما کمرنگ شده و به خصوص برای دیگران درس آموز است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.