شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
امام حسین (ع) و اربعین محور و نماد وحدت در بین مذاهب
27 مهر 1398 - 12:04
شناسه : 8098
8

‍ ‍ اربعین حسینی بهانه ای برای نشان دادن برادری و اتحاد شیعه و سنی با فرا رسیدن اربعین حسینی مردم روستای گنبد صومای برادوست ارومیه که سنی مذهب و کُرد هستند علمدار اتحاد و همدلی می شوند و با همکاری آموزشگاه شهید خلبان گنبدی که از شهدای خلبان هشت سال دفاع مقدس و ساکن […]

ارسال توسط :

‍ ‍ اربعین حسینی بهانه ای برای نشان دادن برادری و اتحاد شیعه و سنی

با فرا رسیدن اربعین حسینی مردم روستای گنبد صومای برادوست ارومیه که سنی مذهب و کُرد هستند علمدار اتحاد و همدلی می شوند و با همکاری آموزشگاه شهید خلبان گنبدی که از شهدای خلبان هشت سال دفاع مقدس و ساکن همین روستا نیز بود ، برای پخت و پخش غذای نذری به بیش از دو هزار نفر آماده می شوند.

پخت غذای نذری به احترام سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در ماه محرم از سوی مردم و دانش آموزان و معلمین آموزشگاه شهید خلبان گنبدی به مدت چندین سال است که مرسوم شده است.

اهل سنت دوست داران اهل بیت علیهم السلام هستند و با نگاهی به اسامی شهرها ، محله‌ها و روستاهای اهل سنت در می یابیم که اسامی مبارک همچون محمد ، علی ، حسین و… جز اسامی محبوب اهل سنت هستند و این حب قلبی اهل سنت را به اهل بیت همچون حُب به پیامبر اکرم اسلام را نشان می دهد.

هر ساله با فرا رسیدن اربعین حسینی اهالی این گنبد صومای برادوست ، دانش آموزان و معلمین کرد و ترک اقدام به طبخ غذا و پخش آن دربین نیازمندان و مهمانان می کنند.

در این خطه از ایران عزیز ما ، کُرد و ترک ، شیعه و سنی نه تنها مسالمت آمیز بلکه محبت آمیز و برادرانه در کنار هم زندگی می کنند که می تواند برای کل جهان اسلام یک الگوی خوب و نماد وحدت باشد.

? انتهای پیام / امین قاسمیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.