شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
امام حسین متعلق به تمام جهان اسلام است
11 شهریور 1398 - 9:37
شناسه : 7910
12

ماموستا مامند کلشی نژاد؛ مام جمعه اهل سنت شهر نقده در گفتگو با سیلوانا نیوز :ماه محرم در میان تمام ادیان الهی از جایگاه خاصی برخوردار است به طوری که این ماه از ابتدای پیدایش انسان از بهترین ماه‌ها بوده که یکی از مهمترین رویدادهای بشری در این ماه، قیام امام حسین ( ع ) […]

ارسال توسط :

ماموستا مامند کلشی نژاد؛ مام جمعه اهل سنت شهر نقده در گفتگو با سیلوانا نیوز :ماه محرم در میان تمام ادیان الهی از جایگاه خاصی برخوردار است به طوری که این ماه از ابتدای پیدایش انسان از بهترین ماه‌ها بوده که یکی از مهمترین رویدادهای بشری در این ماه، قیام امام حسین ( ع ) است.

وی در خصوص سایر رویدادهای مهم ماه محرم، گفت: در این ماه بزرگ، خداوند از گناه حضرت آدم ( ع ) که تخطی از فرمانش توسط اولین بنده‌اش بود گذشت کرد، حضرت یونس ( ع ) از داخل بدن نهنگ به دستور پروردگار نجات پیدا کرد و آتش نمرود در این ماه برای حضرت ابراهیم ( ع ) به گلستان بدل شد، همچنین رهایی حضرت نوح ( ع ) از طوفان سهمگین و حضرت موسی ( ع ) از چنگال فرعون از رویدادهای مهم این ماه با عظمت است.

در کنار تمام این اتفاقات و رخدادها ،قیام امام حسین (ع ) یکی از مهمترین مواردی است که می‌توان از آن به عنوان یک حرکت و اقدام مهم در مسیر دست‌یابی به آزادی و آزادگی نام برد.

 امام حسین ( ع ) نمونه یک انسان آزاده بود که با وجود فشارهای سیاسی و اجتماعی زمان خود هرگز تسلیم حکومت ظالم یزید نشد و راه جهاد را در پیش گرفت.

وی افزود: حکمرانی حاکمان فاسد در آن زمان باعث شد که امام حسین ( ع ) هرگز با آنان بدعتی صورت ندهد و در پی برچیدن آن مفسدان زمان، با هجرت از مدینه به مکه با حضور در میان زائران خانه خدا و ارسال نامه‌ به فرمانداران و حاکمان کوفه و بصره نسبت به افشای حکومت‌داری فاسد یزید اقدام کند.

فلسفه‌ قیام امام حسین ( ع ) را می‌توان در دو مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر بررسی کرد، زیرا هدف فرزند حضرت علی ( ع ) از قیام رساندن جامعه‌ی اسلامی در مسیر صحیح آن بود.

 این حرکت و این قیام بزرگ امام حسین (ع ) یک پیام بزرگ را برای جامعه مسلمان امروز به ارمغان دارد و آن ایستادگی در برابر استکبار و دشمنان دین اسلام است، همان طور که ملت بزرگ ایران با آموختن درس آزادگی از آن امام توانستند در برابر زیاده‌خواهی‌ها و دشمنی‌های آمریکا و سایر کشورهای حامی سرکوب مسلمانان ایستادگی کنند.

 حضرت امام خمینی (ره ) پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که به واقع می‌توان از آن به عنوان یک انقلاب ارزشی، فکری و سیاسی نام برد، توانست دین اسلام را از انزوای سیاسی خارج کرده و مسلمانان جهان را به قله‌ عظمت و عزت برساند.

با این حرکت امام خمینی (ره) که به واقع مشابه حرکت امام حسین ( ع ) بود، بسیاری از ابرقدرت‌های فاسد جهان، موقعیت سلطه‌ خود را در خطر دیدند زیرا که امام خمینی (ره) صدای آزادی و آزادگی را به گوش مستضعفان و ملت‌های مظلوم دنیا توانست برساند.

 جوانان، غیورمردان و شیرزنان ایران اسلامی آنچه را که از امام حسین ( ع ) فرا گرفته بودند را در طول هشت سال دفاع مقدس به جهانیان نشان دادند و در این راه تمامی ملت‌ها و دولت‌های دوست و دشمن این کشور و ملت این استقامت و پایداری ملت ایران را به عینه مشاهده کردند تا این استقامت درس عبرتی برای همه‌ آزادی‌طلبان دنیا باشد.

انتهای پیام://

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.