شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
اندر حکایت حاشیه سازی برای  استاندار آذربایجان غربی
17 آذر 1397 - 9:39
شناسه : 6112
11

?محمد مهدی شهریاری چند روز قبل در همایش گردهمایی دانشجویان آذربایجان غربی شاغل به تحصیل در تهران شرکت کرد و در مورد تاریخ کشتار جلوها (ارامنه) به استان آذربایجان غربی نکاتی را گفت و هدف اصلی فکر کردن به رشد و پیشرفت امروزی به دور  از تمامی حواشی بود . ?استاندار آذربایجان غربی خواست از […]

ارسال توسط :
?محمد مهدی شهریاری چند روز قبل در همایش گردهمایی دانشجویان آذربایجان غربی شاغل به تحصیل در تهران شرکت کرد و در مورد تاریخ کشتار جلوها (ارامنه) به استان آذربایجان غربی نکاتی را گفت و هدف اصلی فکر کردن به رشد و پیشرفت امروزی به دور  از تمامی حواشی بود .
?استاندار آذربایجان غربی خواست از تجربیات سر کنسولی خود در آلمان مطالبی را یاد آور شود . آری با نگاهی به تاریخ کشورهای اروپایی با تنوع رنگی و نژادی شاهد آمار عجیبی خواهیم بود. کشتار وسیع کشورهای اروپایی از هم با سوابق تاریخی غیر قابل انکار ؛ تعجب آور است.
 ?ولی امروز مرزهای کشورهای اروپایی همانند حد فاصل یک شهر با شهر دیگر از هم جدا گردیده و پول واحد دارند و این یعنی پیشرفت ، عمران و آبادی …
?با نگاهی به تاریخ دیدار دانشجویان با مسئولین دولتی شاهد حاشیه سازی همیشگی هستیم ولی بهتر بود استاندار محترم اول با دانشجویان عزیز این استان که علی ایها الحال با دعوت نامه رسمی هم دعوت کرده بودند  دیدار می کرد بعدا راهی تهران می شد .
?امروز عصر پیشرفت ،عمران و آبادی در سایه امنیت پایدار است مسئله ی که خوب یا بد برخی بزرگان استان را به چالش کشیده است . عده ای که با هویت معلوم سعی در توجه نظر با هویت طلبی و قومیت گرایی دارند و در مقابل عده ای سعی در مقابله به مثل با چاپلوسی مفرط خود آتش بیار معرکه هستند .
?استاندار محترم ؛ این خوب و بد ها ؛ چه منتقدین سخنرانی شما و چه تصدیق کنندگان سخنان شما به فکر خدمت به مردم و توسعه و آبادانی نیستند این ها از هر پست و مقامی ، بزرگ تا کوچک ، پیر و جوان آتش بیار معرکه در صدد جلب توجه  و کسب امتیاز هستند.
? این ها همانند ضرب المثل معروف : بیدار کردن خواب زدگان هستند .
?فرصت طلب ها امروز در قالب ردای پانی با هویت طلبی صفر در سیستم منفعت طلبی خوب جولان می دهند ژئوپلیتیک ایران دارای دو ویژگی است که شرایط آن را مجبورا” تعیین می کند. نخست این که ایران در خاورمیانه قرار گرفته است. جایی که مرزهای مصنوعی و هندسی آن هر لحظه امکان درگیری بین دولتها را به وجود آورده است.  ویژگی دیگر، «کثرت همسایگان ایران» است. ایران از نظر کثرت همسایه در رتبه های اول جهان قرار دارد و اگر شمار دولت های دفاکتو (غیر رسمی) یا خودمختار اطراف را نیز به عنوان بازیگر روی زمین محاسبه کنیم، شماره همسایه های ایران رتبه اول جهانی است!
بدیهی است چنین کثرتی در میان همسایگانی که اغلب دارای «مرزهای تحمیلی و مصنوعی» هستند، نیازمند «مدیریت هوشمندانه» و دور ماندن از زبانه های جنگ های داخلی دیگران است.
?امیدواریم استاندار محترم آذربایجان غربی با دوری از تمامی حاشیه ها و آسیب های جناحی با جدایی صف منتقد ، دلسوز ، چاپلوس ، نادان و منافق از هم زمینه پیشرفت استان را فراهم کند .
?”پیشرفت رو به جلو با انکار یا تایید گذشته همان عقب ماندگیست “
?عده ای فقط منتظر چنین روخدادهایی هستند تا خواب زدگان را هم  بیدار کن چون منفعتشان در حاشیه سازیست !!!
?پس از استاندار محترم فرنگ دیده ی عزیز مستدعیست از حاشیه ها به دور باشند و مواظب آتش بیاران معرکه دوست و دشمن باشد .
?فرید قاسمی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.