شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
انسجام و اتحاد ، کلید واژه سعادت و رستگاری
06 آذر 1397 - 9:06
شناسه : 6096
8

باهم بودن و یکی شدن همواره یکی از مولفه های قدرت در جوامع بشریست. هرگاه مردمان جامعه ای هم آهنگ و هم گفتار شدند قدرتی پیدا کردند که در تاریخ ماند . می توان نمونه های زیادی در این باره در تاریخ بشر جستجو کرد. و در مقابل تفرقه و نفاق همیشه باعث به انحراف […]

ارسال توسط :

باهم بودن و یکی شدن همواره یکی از مولفه های قدرت در جوامع بشریست. هرگاه مردمان جامعه ای هم آهنگ و هم گفتار شدند قدرتی پیدا کردند که در تاریخ ماند . می توان نمونه های زیادی در این باره در تاریخ بشر جستجو کرد. و در مقابل تفرقه و نفاق همیشه باعث به انحراف کشیدن و ویرانگری جوامع شده است و این هم مصادیق زیادی در زندگی انسانها دارد.

دین مبین اسلام که به اعتقاد ما کاملترین ادیان الهی است هماره به اتحاد و انسجام و باهم بودن تاکید می ورزد و این را بزرگترین رمز پیروزی مسلمانان می داند. پیروان حضرت رحمه للعالمین (ص) باید الگو و سرآمد همه مردمان عالم در عمل به این مساله مهم باشند.
ماه ربیع که می آید ناخودآگاه انسان به یاد فداکاریها و محبت های پدرانه رسول گرامی اسلام در حق امتش می افتد و انسان تمام خوبیها و ارزشها را با تمام وجود حس میکند و ما این را از برکت همیشه ماندگار آن عزیز می دانیم.

مسلمانان باید بدانند که رسول مهربانیها تا ابد برای عاقبت به خیری و رستگاری و به کمال رسیدن امتش دعا خواهد کرد. مسلمانان باید بدانند قلب مبارک حضرت رسول (ص) از افتراق و اختلافات فتنه انگیز در بین پیروانش به درد می آید. پیروان مکتب نبی مکرم اسلام (ص) بدانند کسانی که بر طبل تفرقه و اختلاف می کوبند نه تنها راه محمّد عزیز (ص) را نرفته اند بلکه دقیقا راه شیطان را در پیش گرفته اند.

پیشوا ومقتدای ما آنگاه به امتش افتخار میکند که با هم بودن و یکی شدن با دل و جان را به منصه ظهور برسانند. سزوار نیست برای مسلمانی که پیامبر اعظم (ص) را مایه فخر خود میداند در مسیر بطلان قدرتهای کفر قدم بردارد.

همه ما موظفیم رسالت نورانی و انسان ساز پیامبر را با رفتار و گفتار الهی که برگرفته از مکتب تمدن ساز خود اوست تا انتها پی گیریم واز هرگونه انشقاق و تفرق پرهیز کنیم. هفته موسوم به وحدت فرصت مناسبی است برای تمرین اتحاد و همدلی و احترام به همه مذاهب.

خدا را شکر میگوییم که در استان آذربایجان غربی  مردم با اصالت و با تمدن این دیار چه شیعه و چه سنی سرآمد همه خوبیها بوده اند و سالهاست به محبت و دوستی در کنار هم زندگی میکنند و اجازه نفوذ به هیچ اجنبی در صفوف اتحاد خود نداده اند و این باید به عنوان اسوه و نمونه در کشور به دیگران معرفی شود.

این اعتماد ، اتحاد و دوستی که قطعا مورد رضای خدای متعال است بی شک ما را به سعادت و رستگاری خواهد کشاند.
ان شاءالله

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.