شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
انقراض آبزیان بخش سیلوانا در سکوت مسئولان
10 اسفند 1398 - 1:33
شناسه : 8538
37

‍ برای نسل کشی آبزیان رودخانه های بخش سیلوانا ( باراندوز چای ، شهر چای و…) یک خودرو لازم است و یک دینام یا موتور برق و یک عالمه مسئول بی خیال! دو سر سیم به آب می‌رسد و تراژدی رخ می دهد ، در شعاع بسیار بزرگی ، همه جانوران بر اثر برق گرفتگی […]

ارسال توسط :

برای نسل کشی آبزیان رودخانه های بخش سیلوانا ( باراندوز چای ، شهر چای و…) یک خودرو لازم است و یک دینام یا موتور برق و یک عالمه مسئول بی خیال!

دو سر سیم به آب می‌رسد و تراژدی رخ می دهد ، در شعاع بسیار بزرگی ، همه جانوران بر اثر برق گرفتگی بی جان می‌شوند و مرده و نیمه‌جان روی آب می‌آیند.

صیادان غیرمجاز و البته بی رحم ، مدتی است که اینچنین ماهی از آب های رودخانه های بخش سیلوانا می‌گیرند؛ جریان برق را به رودخانه وصل می کنند و هرچه روی آب آمد، می‌برند!

برق آنها به هیچ چیز رحم نمی‌کند؛ نه به ماهی کوچک و بزرگ ، نه لاک‌پشت ها ، نه خرچنگ ها و حتی نه قورباغه ها و همه از دم قتل عام می شوند!

چشم امید مردم بخش سیلوانا به مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست و دیگر متولیان در این بخش است هرچند تاکنون هیچ خبری مبنی بر دستگیری متخلفان منتشر نشده است.

لازم به ذکراست صیدماهیان با روش موتور برق یا شوک الکتریکی براساس ماده ۱۳ بند(ج) قانون شکار وصید و ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود وافراد متخلف بعد از تشکیل پرونده وتنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی وسیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند و از ۶ ماه الی ۳ سال زندان و از ۲۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان جریمه می شوند.

عدم کنترل و بازدید میدانی متولیان باعث شده است شکارچیان و صیادان متخلف در کل شبانه روز و بدون هیچ رعب و ترسی این کار را انجام می دهند و حتی بارها با خبرنگاران سیلوانانیوز مشاجره و درگیری داشته اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.