شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بازارهای هفتگی  سیلوانا  ، توسعه و اشتغال را به دنبال دارد
02 مرداد 1398 - 13:23
شناسه : 7757
24

  امروز بعد از چندین سال بازار هفتگی شهر سیلوانا دوباره شروع به فعالیت کرد . بازارهای هفتگی در نوار مرزی ارومیه می تواند موجب رشد اقتصادی و شکوفایی منطقه در راستای اشتغال جوانان باشد. مهمترین و بزرگترین جشنواره سیلوانا چند وقت پیش در دیزج مرگور پایان یافت ولی متاسفانه برگزاری جشنواره ها با هزینه […]

ارسال توسط :

 

امروز بعد از چندین سال بازار هفتگی شهر سیلوانا دوباره شروع به فعالیت کرد .

بازارهای هفتگی در نوار مرزی ارومیه می تواند موجب رشد اقتصادی و شکوفایی منطقه در راستای اشتغال جوانان باشد.

مهمترین و بزرگترین جشنواره سیلوانا چند وقت پیش در دیزج مرگور پایان یافت ولی متاسفانه برگزاری جشنواره ها با هزینه های زیاد روشن می سازد که این جشنواره ها و فستیوال ها در مناطق هزینه بر بوده  و تقریبا صرفه اقتصادی ندارد.

بازارهای هفتگی می توانند اقتصاد منطقه را شکوفا کرده و به سمت جذب سرمایه و کسب در آمد پیش ببرند.

یکی از امتیازهای مهم بازارهای هفتگی متعادل نگه داشتن بهای اجناس، کالاها و جلوگیری از افزایش نامتناسب قیمت هاست و البته این امتیاز در همه بازارها لحاظ نشده و نمی‌شود.

 

بازارهای هفتگی مناسب‌ترین مکان برای خرید و فروش بدون واسطه و خالی گذاشتن جیب دلالان است، دلالانی که با دست به دست کردن کالا، سود کلانی به جیب می‌زنند.

 

وجود بازارهای هفتگی باید در بهبود نسبی مشکلات اقتصادی مردم تا حدی تاثیر بگذارد و بسیاری از جوانان بیکار با حضور در این بازارها، بخشی از مشکلات خود را سر و سامان  دهند.

 

عده‌ای دیگر نیز باوجود کار دام‌داری، کشاورزی، باغداری و … در روزهای بیکاری به فروشندگی در این بازارها بپردازند تا با کسب روزی حلال، بخشی از زخم‌های زندگی را مرهم نهند، حال آنکه در بازارهای هفتگی دیزج مرگور یا پنجشنبه بازار موانا  اینچنین نیست و بسیاری از فروشندگان غیربومی هستند.

 

کالاهای عرضه‌شده در این بازار، معمولاً کالاهای ارزان‌قیمت‌تر و نیازمندی‌‌های روزمره شهروندانی است که این بازار را مکانی برای دستیابی به مشخصه صرفه اقتصادی برای خانواده خود می‌دانند.

 

بسیاری از شهروندان نیز به علل اجتماعی و جذابیت‌های بازارهای هفتگی بدون هدف خرید کالایی خاص به این بازار می‌آیند و البته چه بسا که دست پر از این بازار خارج شوند.

 

امید است مسئولان بتوانند بازارهای هفتگی را رونق ببخشند ، چه خوب است کاری کنیم تا از شهر ارومیه همه مردم بدون دغدغه با فراهم کردن امکانات اولیه بهداشتی مناسب  بازرهای محلی  ، به این بازارها بیایند .

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.