شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بازدید مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان غربی از کانون فرهنگی اجتماعی بانوان سیلوانا
21 بهمن 1396 - 0:05
شناسه : 3676
15

مهندس زینال‌زاده مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان‌غربی  همراه جبارپور رییس اداره امور تعاونی ها، عظیم زاده  رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی از اولین کانون تازه تاسیس  بانوان نوار مرزی سیلوانا واقع در شهرک زیوه بازدید کردند. در ابتدای این بازدید  خانم معصومه شیخی مسئول کانون بانوان نوار مرزی ارومیه ضمن تبریک […]

ارسال توسط :

مهندس زینال‌زاده مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان‌غربی  همراه جبارپور رییس اداره امور تعاونی ها، عظیم زاده  رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی از اولین کانون تازه تاسیس  بانوان نوار مرزی سیلوانا واقع در شهرک زیوه بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید  خانم معصومه شیخی مسئول کانون بانوان نوار مرزی ارومیه ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و خیرمقدم گویی به مسئولان و مهمانان حاضر در دیدار ، به ارائه خلاصه‌ای از گزارش عملکرد کانون بانوان نوار مرزی پرداخت و گفت :

تلاش ها و جلسات متعددی برای تشکیل کانون بانوان نوار مرزی با بانوان فعال در این زمینه و مسئولین صورت گرفت که خوشبختانه با استقبال گرم مسئولان مواجه گردید .

با تشکیل کانون بانوان نوار مرزی ارومیه در مناطق صومای‌برادوست ، انزل و سیلوانا صورت گرفت و برای هریک از این کانونها در مناطق تحت پوشش یک دفتر دایر گردید  و با رایزنی با خانم تاجفر مدیر امور زنان استانداری دفتر مرکزی کانون بانوان نوار مرزی در شهر ارومیه دایر گردید.

بعد از آن برای هر کانون و هر منطقه جهت اطلاع رسانی به اهالی و افزایش تعامل با مردم و مسئولین توسط مدیران کانون یک کانال تلگرامی به نام آن کانون فعال گردید و سپس از میان بانوان علاقمند و فعال در زمینه همکاری برای هر کانون حدود ٢٠ نفر بصورت اعضای اصلی کانون معرفی شدند.

خوشبختانه امسال در ابتدای کار ؛ کانون بانوان نوار مرزی سیلوانا توانست  فعالیت‌هایی در زمینه آموزش زنان و خانواده‌ها به برگزاری ۴ کارگاه آموزشی در منطقه مرگور بخش سیلوانای ارومیه انجام دهد که با استقبال  خانواده ها و زنان مواجه شد.

 

از مهمترین اقداماتی  که توسط کانونهای سه گانه مناطق سیلوانا و صومای‌برادوست و انزل صورت گرفت شرکت و حضور در نمایشگاه محصولات دامی و صنایع دستی در ارومیه بود بطور‌یکه هر منطقه با غرفه مجزا در نمایشگاه حضور داشت که خوشبختانه غرفه‌های کانون بانوان نوار مرزی در این زمینه هم جزو بهترین غرفه‌های نمایشگاه بودند.

مهندس زینال‌زاده مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان غربی هم ضمن تبریک مجدد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت :

 

کانونهای بانوان و صندوق کارآفرینی زنان موقعیت مناسبی را برای تعامل ، همکاری و مشورت زنان را در جامعه ما فراهم می آورد چرا که امروزه در آمارها می بینیم که حضور بانوان در عرصه فعالیتهای فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی ، تحصیلی و…  چیزی قریب به ۵٠ درصد می باشد و جای افتخار بوده که در منطقه عشایری سیلوانای ارومیه ، بانوان فعال ، علاقمند به تشکیل کانون و صندوق کارآفرینی برای کانون باشند.

 

مهندس زینال زاده ادامه داد و گفت : هدف اصلی از تشکیل صندوق‌های کارآفرینی ، افزایش حضور و نقش آفرینی زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی می باشد که زنان توانمند و علاقمند بتوانند با مشورت و تصمیم گیری اعضای صندوق در این زمینه‌ها ، بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری کنند و کار گروهی و دسته‌جمعی را ترویج نمایند  و خوشبختانه در مناطق عشایری ؛ تولیدات بسیاری در زمینه محصولات عشایر و صنایع دستی وجود دارد و باید ساماندهی شود، که بهترین راه این ساماندهی و بازاریابی برای این محصولات این است که باید تشکلی شکل گرفته و با برجسته نمودن محصولات ، بصورت مستقیم به بازار عرضه نماید که در این بین نقش کانونهای بانوان عشایر نوار مرزی بویژه سیلوانا می تواند مشکل‌گشا و روشن باشد.

 

این مقام مسئول در ادامه گفت : البته در تشکیل صندوقات کارآفرینی بانوان به نحوی که به بانوان و خانواده هایشان فشار اقتصادی تحمیل نگردد انتظار بر اینست که خود اعضای اصلی هم اندک آورده‌ای برای کانون در نظر بگیرند و با اهدافی که در تشکیل این کانونها نظارت و پیگیری می شود.

حتی الامکان تلاش اداره امور عشایر هم بر اینست که تسهیلاتی در قالب وام قرض‌الحسنه کم‌بهره به صندوقات اختصاص داده شود و در همین زمینه هم امسال خوشبختانه اداره امور عشایر استان ١۶ صندوق کارآفرینی را جهت اختصاص تسهیلات وام قرض‌الحسنه ۴ درصد با بازپرداخت ۵ ساله معرفی نموده است .

انشاالله بتوانیم مقدمات این تسهیلات را در مورد صندوق کارآفرینی زنان نواری مرازی سیلوانا برنامه‌ریزی کنیم همچنین اگر اعضای کانونهای بانوان به آموزش و مهارتی خاص نیازمند باشند اداره امور عشایر هماهنگی لازم را در این خصوص با جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه‌ای بعمل خواهد آورد.

 

این بازدید ، با پذیرایی بوسیله کیک و آش دوغ سنتی از حضار و مسئولین  به پایان رسید.

 

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.