شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بازدید های فرمایشی تان برای مان پُل و جاده نمی شود!
05 آبان 1397 - 11:15
شناسه : 5945
29

 امروز پل موقت گلستانه و پل سوله دو‌کل برای چندمین بار فرو ریختند و یکی از پایه های اصلی پل هاشم آباد نیز درحال فروریختن است؛ هفته گذشته طی یادداشتی با عنوان” مسئولین! سیلوانا پاییز ندارد برای زمستانش آماده باشید” به لزوم اتمام پروژه های خاک خورده این منطقه از جمله ترمیم و بازسازی پل […]

ارسال توسط :
 امروز پل موقت گلستانه و پل سوله دو‌کل برای چندمین بار فرو ریختند و یکی از پایه های اصلی پل هاشم آباد نیز درحال فروریختن است؛ هفته گذشته طی یادداشتی با عنوان” مسئولین! سیلوانا پاییز ندارد برای زمستانش آماده باشید” به لزوم اتمام پروژه های خاک خورده این منطقه از جمله ترمیم و بازسازی پل هاشم آباد و پل گلستانه که روزانه هزاران تن از شهروندان بخش سیلوانا بر روی آن تردد می کنند اشاره نمودم؛ پیشگو نیستم! کاملا واضح بود که با بارش چند قطره باران و به لطف برداشت غیر اصولی و غیرمجاز(کاری به زد و بند های طی شده برای این برداشت ها ندارم) هزاران تن شن و ماسه ای که در طول این چند سال از بستر رودخانه خارج شده است؛ این چند تکه آهن موقت که بیشتر به پل های جنگی شباهت دارند فرو خواهند ریخت و زندگی شهروندان را با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد کرد!
مسئولین ما صرفا مسئولین بحران هستند؛ یعنی صرفا پس از وقوع حادثه و آن هم با هدف بررسی در محل حاضر می شوند! نمیدانم پس از یک سال و شش ماه از فروریختن این پل ها و حضور و بازدید ده ها مسئول و نماینده چرا تا کنون این پل ها به اتمام  که پیشکش حداقل به پیشرفت ۵۰ درصدی (مثلا پل گلستانه) نرسیده اند!
 منطقه مرگور صدها بنا و معمار سنتی دارد؛ به باور من خودشان دست به کار می شدند همان بهار سال ۹۶ ترمیم و ساخت این پل ها به پایان می رسید؛ البته آن موقع مسئولین ما چه بهانه ای داشتند که  در کنار پل های فروریخته قدم بزنند؛ ژست متفکرانه به خود بگیرند و کسی مثلا نامحسوس از قد و قواره مبارکشان عکسبرداری کند!
 همگی میدانیم که وضعیت معیشتی مردم قابل تعریف نیست به خصوص در بخش سیلوانا که کسب و کار بیشتر خانواده ها کارگری های فصلی است و این روزها با رسیدن فصل برداشت سیب از باغات، جمعیت زیادی به این شغل فصلی روی آورده اند و بسته شدن جاده های بین روستایی برایشان یک فاجعه به حساب می آید!
 شایسته است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی که مسئولیت بازسازی و ترمیم این پل ها را برعهده دارد با بسیج امکانات و تجهیزات خود نسبت به اتمام این پروژه های کوچک که تاثیر زیادی بر زندگی مردم بخش سیلوانا دارد اقدام نماید!
 چه خوش گفت سعدی شیرازی؛
پادشه پاسبان درویش است /گرچه نعمت به فرّ دولت اوست
گوسپند از برای چوپان نیست/بلکه چوپان برای خدمت اوست
 شایسته است در این اوضاع و شرایط؛ مسئولین مان در هر رتبه و جایگاهی که قرار دارند، مردمداری را پیشه کرده و خدمت صادقانه را دین و شریعت خود قرار دهند؛ چون مردم بخورند، چون مردم بپوشند، چون مردم راه بروند و چون مردم زندگی کنند؛ آن روز است که میتوانیم از هر بحرانی به آسانی عبور کنیم.
؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎
 آژانس خبری سیلوانا نیـوز/آزاد یوسفی راد سردبیر سیلوانانیوز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.