شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
شکاف طبقاتی بین شهر و روستا با اجرای طرح هادی کاهش می یابد
12 تیر 1396 - 8:40
شناسه : 1629
33

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز : منطقه صومای برادوست ارومیه از جمله مناطق پیشگام در اجرای طرح هادی روستایی می باشد که توانسته است در راستای محرومیت زدایی و ایجاد انگیزه برای مردم منطقه موفقیت های چشم گیری به دست آورد. در سالهای گذشته فعالیت های عمرانی در روستاهای نوار مرزی ارومیه که با همت […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز :

منطقه صومای برادوست ارومیه از جمله مناطق پیشگام در اجرای طرح هادی روستایی می باشد که توانسته است در راستای محرومیت زدایی و ایجاد انگیزه برای مردم منطقه موفقیت های چشم گیری به دست آورد.

در سالهای گذشته فعالیت های عمرانی در روستاهای نوار مرزی ارومیه که با همت و ارتباط مستمر دهیاران با بخشداری ، فرمانداری و بنیاد مسکن ارومیه صورت گرفته است یکی از مهمترین  اقداماتی بوده است که با هدف ایجاد زمینه توسعه و ارتقای شرایط زیست محیطی در روستاهای محروم صورت گرفته است.

آبادانی و محرومیت زدایی که در سایه تلاش های شبانه روزی دهیاران و شوراهای روستاها صورت گرفته است باعث برگشت مردم به زندگی روستایی شده است به طوریکه خانواده هایی که در سالیان گذشته به دلیل عدم وجود امکانات رفاهی به شهرها مهاجرت کرده بودند امروزه با انگیزه ای مضاعف راه روستای خود را در پیش گرفته اند.

نوسازی بافت های فرسوده ؛ پیاده رو سازی  ؛ آسفالت معابر اصلی و فرعی و همچنین ایجاد فضای سبز هماهنگ با شرایط زیست محیطی در  روستاهای صومای برادوست توانسته است تا حدودی شکاف طبقاتی بین شهر و روستا را کاهش دهد و همین امر باعث به وجود آمدن نوعی انگیزه برای زندگی روستایی شده است.

در زندگی روستایی یکی از مهمترین راهبردهای موثر در توسعه همه جانبه و عمرانی پایدار استفاده از مشارکت و توانمندیهای مردم روستا می باشد زیرا برای دست یافتن به منطقه ای آباد و به دور از محرومیت بایستی از تمام ظرفیتهای ممکن استفاده بهینه کرد.

توسعه خدمات زیر بنایی مهمترین نیاز منطقه صومای برادوست برای تبدیل شدن به منطقه ویژه تجاری می باشد که خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات ارزنده ای از سوی دولت در این خصوص صورت گرفته است.

از آنجایی که صنعت گردشگری در منطقه صومای برادوست و به ویژه شهر مرزی سرو به عنوان گسترده ترین و متوع ترین منبع درآمد مردم محسوب می شود اجرای صحیح طرح های هادی می تواند فرصت های شغلی مناسبی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.