شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بانوان نوار مرزی مجری خودکفایی و اقتصاد مقاومتی
08 آبان 1398 - 11:49
شناسه : 8128
38

خانم صلحیه بهزاد از یکی از بانوان کارآفرین و اشتغالزایی موفق بخش سیلوانا می باشد. وی موسس و مدیر آموزشگاه فنی لاله در زیوه بخش سیلوانا است . صلحیه بهزاد با آموزش هنر خیاطی به کارآموزان و ایجاد زمینه اشتغالزایی برای بانوان بخش سیلوانا توانسته است نقش خوبی در سال رونق تولید ایفا کند. این […]

ارسال توسط :

خانم صلحیه بهزاد از یکی از بانوان کارآفرین و اشتغالزایی موفق بخش سیلوانا می باشد. وی موسس و مدیر آموزشگاه فنی لاله در زیوه بخش سیلوانا است .

صلحیه بهزاد با آموزش هنر خیاطی به کارآموزان و ایجاد زمینه اشتغالزایی برای بانوان بخش سیلوانا توانسته است نقش خوبی در سال رونق تولید ایفا کند.

این بانوی موفق در مصاحبه با سیلوانا نیوز بیان کرد: با توجه به شرایط بد مالی در گذشته و داشتن چند دانشجو در خانه به فکر یک اشتغال خانگی افتادم. این کار را از سال ۱۳۷۵ شروع کردم و بعد از آموزش دوره هایی در سازمان فنی وحرفه ایی، این هنر را به خوبی فرا گرفتم. حدودا ۱۰ سال در خانه ی خود این شغل را ادامه دادم و کمک خرج بسیار خوبی برای خودم و خانوادم شد. نزدیک به ده سال است که در سیلوانای ارومیه مشغول به کار هستم. از سال ۹۱ مجوز این آموزشگاه را از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌ام. و خوشبختانه توانسته ام برای این شغل پروانه کسب نیز تهیه نمایم.

خانم بهزاد رشته های آموزشی در آموزشگاه لاله را این گونه بیان کرد: ما در این آموزشگاه رشته های نازک دوزی ،ضخیم دوزی، پرده دوزی ،لباس شب عروس و لباس زنانه کردی را آموزش میدهیم همچنین به تازگی شروع به آموزش کلیم و کیف دوزی نیز در این آموزشگاه کرده ایم.

صلحیه در خصوص آموزش در آموزشگاه افزود: با توجه به گرایش های مختلف از طرف سازمان فنی حرفه ای ساعت مخصوصی تعیین شده که با توجه به آن ساعت ها کارآموزان آموزش داده می شوند. آموزش با توجه به دوره‌های مشخص و زمانبندی کارآموزان با توجه به شرایط متاهل، مجرد و یا دانش آموز بودنشان انجام میگیرد.در هر فصل یک دوره آموزش داریم.

این بانوی موفق افزود: تاکنون تعدادی بالغ بر۱۰۰ کارآموز در این مکان آموزش دیده اند و از این تعداد، ۸۰ درصدشان توانسته اند برای خود در روستاهای بخش سیلوانا اشتغال خانگی ایجاد کنند.

درخواست خانم بهزاد از سرمایه گذاران بخش سیلوانا و ارومیه این بود که: خواهشمندم که در این راستا جهت پی رفت شغل و گسترش این مکان تولیدی، ما را حمایت کرده تا بتوانیم خدمت بیشتری به مردم بخش سیلوانا کرده باشیم و همچین بتوانیم کارآموزان بیشتری را جذب کرده و این صنعت را به آنان بیاموزیم.

همچنین درخواست دیگر بنده این است که : از مسئولین و خیرین خواهشمندم که ما را یاری کنند تا بتوانیم برای بانوان و کار آموزان علاقمند ایجاد اشتغال کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما کارآموزانی را که کارشان را بخوبی فرا گرفته‌اند بکارگیری میکنیم و امسال با آموزش و پرورش قرار داد خوبی داشتیم که بیشتر کار را کارآموزان خودمان انجام دادند بهترین یونیفرم ها را تحویل دادیم، همچنین از رئیس آموزش پرورش بخش سیلوانا خواستارم که قراردادهای بیشتری با این آموزشگاه ببندد تا بتوانیم اشتغال بیشتری برای بانوان ایجاد کنیم. هنرجویان ما برای دادن ‌آزمون باید به شهر ارومیه مراجعه کنند زیرا مکانی برای گرفتن آزمون از هنرجوها نداریم و امیدوارم که این مکان را برای ما تهیه کنند تا در خود سیلوانا آزمون گرفته شود و هنرجو ها برای گرفتن مدرک اذیت نشوند.زیرا از هر هنر جو آزمون به صورت کتبی و عملی گرفته میشود که به آنها یک مدرک بین المللی داده خواهد شد.

وی عنوان کرد : هیچ ارگان دولتی با ما مشارکت ندارد. این مکان زیر نظر سازمان فنی حرفه ای می باشد.ما این مکان را اجاره گرفته ایم و هرماه نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان هزینه اجاره میشود. برق و سوخت نیز به صورت شخصی تهیه میشود. متاسفانه مکان این آموزشگاه کوچیک است و امکان به کارگیری زیاد کارآموز برایمان سخت است.اگر مکان را توسعه دهیم میتوانیم از استادهای کار بلد بیشتری برای آموزش به هنرجویان استفاده کنیم .

خانم بهزاد برنامهایش برای آینده را این‌گونه بیان کرد: اگر امکانش وجود داشته باشد مکان بزرگ تری را خواهیم گفت و همچنین با کمک خیرین و مسئولین بتوانیم ابزار آلات بیشتری از جمله چرخ خیاطی تهیه کنیم تا هنرجو و کارآموزان بیشتری را فعال و شاغل کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.