شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
گشودن دریچه ی نو در هنر با الهام از شکوفه های بهاری
31 فروردین 1396 - 7:17
شناسه : 448
43

پروانه درویشی از هنرمندان خوش ذوق و نامی پیرانشهر که با الهام از شکوفه های زیبای بهاری توانسته دریچه ی نوع در هنر نقاشی با خلق و ترکیب آثاری هنری بی نظیر تصویرگری ، خطاطی و نقاشی بگشاید . پروانه درویشی در سال ۱۳۷۱ در یک روز بهاری در حالی پا به زیبایی های زندگی گذاشت که […]

ارسال توسط :

پروانه درویشی از هنرمندان خوش ذوق و نامی پیرانشهر که با الهام از شکوفه های زیبای بهاری توانسته دریچه ی نوع در هنر نقاشی با خلق و ترکیب آثاری هنری بی نظیر تصویرگری ، خطاطی و نقاشی بگشاید .

پروانه درویشی در سال ۱۳۷۱ در یک روز بهاری در حالی پا به زیبایی های زندگی گذاشت که از وجود خانواده ای هنرمند و فرهیخته بهره میبرد زمینه و بستر مناسب در خانواده باعث گردید تا جرقه های عشق به هنر نقاشی در همان دوران کودکی در وجود پروانه  یا پری خانم زده شود.

پروانه از همان دوران کودکی از وجود مادری هنرمند و خطاط بهره میبرد و در سایه ی آموزش ها ی مستمر مادرش بود که  پله های موفقعیت را زودتر از انتظار  طی کرد.

دوران خوش کودکی را در حالی با تشویق و حمایت خانواده به خصوص مادر و خواهر بزرگش به نقاشی و خطاطی می پرداخت که خلق آثار هنریش تعجب همگان را بر می انگیخت .

روحیه و علاقه ی شدید به هنر نقاشی در پروانه کافی بود تا با الهام از شکوفه های زیبای بهاری که از کودکی مدهوش این فصل زیبای اعجاز رنگ ها بود دریچه ای نو در زندگی هنریش بگشاید و با ترسیم طبیعت و صحنه های زیبای محیطش استعداد درونی خود را شکوفا و نمایان سازد.

وی با بیان اینکه هنر همان لبخندیست که در زندگی همواره بر روی لبهایتان نقش بسته است تا روح و جسم را آرامش دهد عنوان داشت : اگر روحیه و علاقه در جسم نباشد هر گز موفق به ابراز احساسات خود نخواهد بود.

طرح های زیبا و جذاب پروانه درویشی باعث شد تا در زمان اندک تبدیل به یکی از هنرمندان نامی و مطرح پیرانشهر شود و هم اکنون نیز در کنار زندگی اجتماعی به کار آموزش طراحی و خطاطی می پردازد به طوریکه زندگی و هنر را با هم آمییخته است.

این بانوی هنرمند پیرانشهری هم اکنون شاگردان زیادی دارد و با طرح های ابتکاری خود مورد تحسین اهالی هنر واقع گردیده و خودش عامل موفیتش را الهام گیری از شکوفه های بهاری ، شادی و طراوت محیط اطراف می داند.

ایشان پشتکار ، تلاش ، ذوق ، جدیت و گذار زمان را راز تکامل و یشرفت هر انسان و هنرمندی عنوان می کند.

بانوی هنرمند پروانه درویشی در پایان ضمن تقدیر از زحمات خانواده و استادان عزیزش از تمامی مسئولین خواست تا مراکز هنری ، آموزشی و فرهنگی شهرهای مرزی همانند پیرانشهر را مجهزتر و ساخت مجتمع های فرهنگی مدرن و جدید نیز اقدام نمایند تا استعدادهای بالقوه تقویت گردد و آثار ارزشمند هنرمندان این مناطق هم بتواند در شهرها دیگر و حتی کشور خارجی معرفی گردد.

انتهای پیام /

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.