شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بانک مرکزی مانند سازمان برنامه و بودجه منحل می شود!
24 مرداد 1400 - 16:45
شناسه : 14066
5

تحلیل های واقع بینانه حاکی از این است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سازمان برنامه و بودجه در دولت دهم منحل می شود! زیرا در ۳ سال گذشته حتی نتوانسته است یک هفته بدون نوسان در بازار ارز کشور ایجاد کند.   ظاهرا استفاده ساختمان بلند و دهها طبقه ای این سازمان […]

ارسال توسط :

تحلیل های واقع بینانه حاکی از این است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سازمان برنامه و بودجه در دولت دهم منحل می شود! زیرا در ۳ سال گذشته حتی نتوانسته است یک هفته بدون نوسان در بازار ارز کشور ایجاد کند.

 

ظاهرا استفاده ساختمان بلند و دهها طبقه ای این سازمان در خیابان میرداماد تهران تنها برای دیدن کوههای البرز است و خاصیت دیگری ندارد. زیرا وقتی که بانک مرکزی در دوره افزایش روزافزون عایدات ارزی کشور نتواند بازار را کنترل کند، طبیعتا در دوران بحران هم نخواهد توانست.

 

بانک مرکزی از دوره همتی تا هم اکنون که اکبر کمیجانی ریاست آنرا برعهده دارد دچار اغتشاش در سیاستگذاری شده و اقتصاد کشور را نیز آشفته کرده است که باعث نااطمینانی گسترده در اقتصاد کشور شده است.

 

غیبت بانک مرکزی در بازار ارز، این نهاد مهم پولی را بی خاصیت کرده و بازار را به سفته بازان و دلالان واگذار کرده است. نوسانات روزانه نرخ ارز گاهی از ۲ درصد نیز بیشتر می شود که تداوم آن باعث حیرت کارشناسان شده است.

 

غیر از بمب ساعتی دلار پرداخت ۴۲۰۰ تومانی به بهانه تامین کالاهای اساسی که به مانند محرک قوی ایجاد نوسان در بازار عمل خواهد کرد، بی مسئولیتی بانک مرکزی نیز بر وخامت ماجرا افزوده است.

 

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.