شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بخت سیاه خرس‌های قرمز ولنتاین/ بلای که سرمایه داری بر سر ما آورد!
28 بهمن 1399 - 11:43
شناسه : 11293
8

در نگاه نخست نمی توان ولنتاین را در راستای نزدیکی انسان ها در برهه ای از زمان که فاصله ها، مهربانی های گذشته را درنوردیده است و بشر بیش از گذشته طعم تنهایی را احساس می کند، ناخوشایند تلقی کرد اما نگاهی دقیق تر نشان می دهد که این روزها به گورستانی بدل شده تا […]

ارسال توسط :

در نگاه نخست نمی توان ولنتاین را در راستای نزدیکی انسان ها در برهه ای از زمان که فاصله ها، مهربانی های گذشته را درنوردیده است و بشر بیش از گذشته طعم تنهایی را احساس می کند، ناخوشایند تلقی کرد اما نگاهی دقیق تر نشان می دهد که این روزها به گورستانی بدل شده تا هزینه های هنگفت پیرامون آن، آرزوهای جوانان بسیاری در طبقات مختلف را در خود دفن می کند.

نوسانات قیمت ارز در کشور طی ماه های اخیر سبب شده است تا جامعه ما تلاطم هایی دهشتناک تجربه کند اما در این میان افراد متمول صرفا، یک نسیم ملایم احساس کرده و آن را با پوست و گوشت و استخوان نمی چشند و آن ها که تنها قیمت خودرویشان تا ۵ میلیارد تومان کاهش و یا افزایش پیدا می کند، ارقامی که مورد توجه برخی طنزپردازان قرار گرفته و عنوان کرده اند با افت قیمت یک کالا از زندگی متمولین ما می توانیم به تمام آرزوهایی که از کودکی تاکنون داشته ایم دست یابیم. این رویداد در برهه ای از زمان رقم می خورد که ورود برخی سنت ها به کشور ما فارغ از خوب یا بد بودن با سرعت چشم گیری صورت گرفته و تقریبا غالب شهروندان را به نحوی درگیر خود کرده است. از یک تبریک ساده که مختص طبقات پایین جامعه است گرفته تا هزینه های چندین میلیونی برای یک شب خاص که آن را باید در مناطق خاصی از شهر جست و جو کرد.

ولنتاین یک پدیده شوم است؟

یکی از این سنت ها که امروز جامعه و شهروندان آن را تقریبا به رسمیت شمرده اند، ولنتاین است. در خصوص این روز گفته می شود، یک کشیش در نزدیکی رم در سده سوم میلادی به دستور امپراتور کلادیوس دوم و به دلیل کمک به زوج ‌های جوان مسیحی برای ازدواج، گردن زده شد اما ساکنان رم، کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند و به تدریج نیز ولنتاین به قدیس حامی عاشقان تبدیل شد و امروز در سراسر جهان، ۱۴ فوریه به بزرگ داشتی برای روز عشق بدل شده است. بزرگ داشتی که در نگاه نخست نمی توان آن را در راستای نزدیکی انسان ها در برهه ای از زمان که فاصله ها، مهربانی های گذشته را درنوردیده است و بشر بیش از گذشته طعم تنهایی را احساس می کند، ناخوشایند تلقی کرد اما نگاهی دقیق تر نشان می دهد که این روزها به گورستانی بدل شده تا هزینه های هنگفت پیرامون آن، آرزوهای جوانان بسیاری در طبقات مختلف را در خود دفن می کند. گورستانی که به نظر می رسد زحمت تاسیس آن برعهده پدیده سرمایه داری تجاری بوده است و بعضا در آن یادبودهایی از تناقض فرهنگی نیز مشاهده می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.