دوشنبه, ۱۷ مرداد , ۱۴۰۱ 11 محرم 1444 Monday, 8 August , 2022 ساعت ×
برخورد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی با رانندگان متخلف
15 ژوئن 2022 - 11:03
شناسه : 17409
2

  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تشدید اقدامات کنترلی ناوگان عمومی مسافربری و برخورد قاطع با رانندگان متخلف پایانه های مسافربری خبر داد. به نقل از روابط عمومی، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف هستند ضمن […]

ارسال توسط :

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تشدید اقدامات کنترلی ناوگان عمومی مسافربری و برخورد قاطع با رانندگان متخلف پایانه های مسافربری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف هستند ضمن احراز هویت مسافر ( در موارد فروش حضوری مطابق با مفاد ۱۸ این مجموعه ضوابط) به طور جداگانه برای هر مسافر و با رعایت موارد ذیل نسبت به صدور بلیط اقدام نمایند که در این فرآیند انتخاب صندلی نیز از جمله حقوق مسافران لحاظ شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها و موسسات مسافربری موظفند برای مسافران بین راهی به تعداد لازم بلیط سفید ممهور به مهر شرکت یا موسسه با عبارت بلیط بین راهی در اختیار رانندگان قرار دهند، بیان داشت: شرکت مکلف است برای راننده تحت پوشش نسبت به صدور، تسلیم بلیط و درج نام مسافر (بصورت دست نویس) اقدام کند و راننده نیز مکلف است ته برگ بلیط ها را به شرکت تحویل دهد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: راننده مجاز است خدمات حمل و نقلی به مسافرانی که از قبل صندلی رزرو و بلیط را دارا هستند و نیز مسافران بین راهی ارائه دهند، این خدمات به شرط ممهور شدن صورت وضعیت رانندگان توسط شرکت با رعایت اصول ایمنی و در محل های امن قابل انجام است.

 

آرامون از شناسایی ۱۱ راننده متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ راننده متخلف شناسایی شده و به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع شده است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه حقوق مسافران خط قرمز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی است، یادآور شد: موارد متخلفی که به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع داده می‌شود در مرحله اول منجر به صدور اخطار کتبی شده و در مراحل بعدی حکم به جریمه نقدی و ابطال کارت هوشمند رانندگان متخلف به مدت یک الی ۳ ماه صادر می شود.

 

شایان ذکر است مسافران می توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.